سنندج/

مبادلات تجاری ایران و ترکیه به 30 میلیارد دلار افزایش می یابد

سرکنسول ترکیه در ارومیه با اشاره به حجم تجاری 20 میلیارد دلاری ایران و ترکیه در سال گذشته گفت: قرار است که این حجم در سال جاری به 30 میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، بولوت در دیدار با معاون برنامه ریزی استاندار کردستان در سنندج گفت: استان کردستان همراه با استان های آذربایجان غربی، همدان و کرمانشاه در محدوده کنسولگری ما قرار دارد و با وجود اینکه ایران و ترکیه روابط خوبی دارند اما متاسفانه در این زمینه از سایر استان های کشور عقب افتاده است.
وی افزود: با توجه به اینکه آذربایجان غربی نزدیک ترین استان ایران به ترکیه است لذا روابط با این استان بیشتر گسترش پیدا کرده است و ما می خواهیم در آینده روابط با کردستان را نیز گسترش دهیم.
سرکنسول ترکیه در ارومیه  همچنین با تاکید بر دیدارهای متقابل میان مسوولان ترکیه و استان کردستان گفت: وجود پرواز مستقیم کرمانشاه - استانبول، فرصت مناسبی برای تداوم همکاری ها میان استان های غربی ایران و ترکیه است.
وی اضافه کرد: علاوه بر روابط اقتصادی، ایجاد رابطه فرهنگی بین دو کشور نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و می توان در این زمینه هم اقدامات مناسبی انجام داد./ب
برچسب ها: افزایش ، مبادلات ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.