اردبیل /

آمادگی اردبيل بر بازگشايي دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی ارزروم ترکیه

نایب رییس اتاق بازرگانی اردبیل گفت: اردبیل آمادگی بازگشایی دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی ارزروم ترکیه را دارد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / بهروز پورسلیمان در نشست مشترک هیات تجاری اتاق بازرگانی اردبیل و ارزروم ترکیه افزود: امیدواریم گشایش نمایندگی اتاق اردبیل در ارزروم نیز به تبع روابط تجاری و اقتصادی صورت پذیرد چراکه این امر می تواند زمینه ساز گشایش کنسولگری ترکیه در اردبیل نیز باشد.

وی پیوند دو اتاق را زمینه ساز پیوند تجارت بین دو استان عنوان کرد و پیشنهاد تهیه یادداشت تفاهم در سفر هیات ارزروم به اردبیل را ارایه کرد.

او با اشاره به رویکرد دولت جدید در اهمیت دادن به اقتصاد اضافه کرد: روابط بین ایران و ترکیه نیز می تواند به دنبال بهبود اقتصاد کشور توسعه بیش از پیش داشته باشد چرا که اتاق اردبیل نقش پررنگی در بین اتاق های بازرگانی کشور دارد.

عیسی شاهی زارع مشاور رییس اتاق اردبیل با اشاره به قابلیت های کشاورزی استان و همچنین ساخت کارخانجات لبنیات در بازارهای آمریکای جنوبی و آسیای میانه، تهاتر کالا را بهترین روش برای شروع روابط تجاری ذکر کرد.

وی گفت: ظرفیت های اردبیل در تولید بذر سیب زمینی، چغندر و ذرت گسترده است و دو استان می توانند در این راستا همکاری های خود را گسترش دهند.

لطفی اوجالیک، رییس اتاق بازرگانی ارزروم نیز برای امضای تفاهم نامه و گشایش دفاتر مشترک در دو کشور اعلام آمادگی کرده و وظیفه خود و اتاق ارزروم را رونق اشتغال و کارآفرینی برای اهالی آن استان عنوان کرد و با طرح مجدد تجارت کالا در برابر کالا خواستار توجه به آن شد.

او همچنین به مشکلات اتباع ترکیه بویژه رانندگان ترک در ایران پرداخت و خواستار رایزنی بخش خصوصی با دولت ها برای مشکلات بازرگانان شد.

رییس اتاق ارزروم در ادامه با انتقاد از یک طرفه بودن روابط تجاری دو کشور اظهار امیدواری کرد در آینده روابط دو طرفه تجاری بین ارزروم و اردبیل برقرار شود.

وی همچنین خواستار تدوین و جمع بندی مشکلات دو طرف و حل تک تک آن مسایل در دیدارهای منظم شدب/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.