استاد حوزه علمیه قم گفت: هیچگاه نباید از عالمان فاصله بگیرید و نباید بگذارید دشمن بخواهد شما را از علما جدا کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سید محمد علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه علامه مجلسی اصفهان اظهار کرد: باید در این موضوع تعمق شود که منظور از ارسال انبیا و اولیای الهی چیست و مرجعیت و رهبری برای چه منظوری قرار داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت موسی(ع) از جمله پیامبران اولوالعزم بوده و صاحب شریعت و کتاب است و خداوند درباره این پیامبر می‌فرماید که وحی و آیات خود را به حضرت موسی(ع) ارائه کردم تا قوم خود را از تاریکی‌ها به روشنایی‌ها دعوت کند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: منظور از تاریکی‌ها ظلم و جهل و منظور را روشنایی، علم و کمال است بنابراین باید از چراغ علم برای پیدا کردن مسیر پیشرفت و ترقی استفاده کنیم.

وی یادآور شد: زمانی که انسان متولد می‌شود از علم کافی محروم بوده و نادان است و باید علم و دانش را در محضر استادان فراگیرد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به اهمیت ارسال پیامبران گفت: فلسفه تعیین پیامبران برای این است که امت خود را از تاریکی به سمت نورانیت، علم و کمال دعوت کرده و مردم را آگاه کنند.

وی خاطرنشان کرد: انسان‌ها با انجام اعمال صالح و ایمان به بهشت می‌روند و انسان‌های دیکتاتور و ظالم به جهنم می‌روند و پیامبران آمدند تا این سرنوشت‌ها را معنا کنند و بتوانیم در مسیر صراط مستقیم و سرنوشت نیکو قرار گیریم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه انسان‌ها نیازمند پیامبر، امام و رهبر هستند گفت: هیچگاه نباید از عالمان فاصله بگیرید بنابراین باید از اینکه دشمن بخواهد شما را از علما جدا کند جلوگیری کنید.

وی تصریح کرد: اکنون حضور شما در این مکان اقدامی برای حرکت از تاریکی به سمت نور است و مانند فرمایش خداوند به حضرت موسی(ع) است بنابراین باید سعی کنید همیشه در مسیر علم و کمال گام بردارید./س

برچسب ها: قم ، دوری ، علما ، تهدید ، جدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.