پرورش آبزيان نيازمند اصلاح مديريتي است تا بتوان با توسعه اين عنصر كار آفريني با حفظ استانداردهاي محيطي براي جوانان با انگيزه فرصت شغلي ايجاد كرد .

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ماهي در عين خونسرد بودن به شرايط محيطي بسيار حساس است که اين امر لزوم توجه به نظر کارشناسان را براي پرورش دهندگان ماهي دو چندان مي کند .عوامل زیر نیز در رشد ماهیان آب شیرین از اهمیت برخوردارند :

*درجه حرارت 

چه در آب شیرین و چه شور ماهی بدلیل خونسرد بودن ، میزان فعالیت بدنش با افزایش حرارت بسرعت زیاد میشود، لذا هر چه درجه حرارت بیشتر، انرژی بیشتری مورد نیاز ماهی است . بطور معمول در نقاط گرمسیر نسبت به نقاط سردسیر رشد ماهیان آب شیرین بیشتر است.

*جریان آب 

ماهیان آب شیرین در صورتیکه در آبی با جریانی سریع نگهداری شوند، نسبت به موقعی که در یک استخر بسر می­برند، مجبور هستند که برای شنا کردن و موضعگیری در مقابل جریان آب ، انرژی بیشتری مصرف نمایند.

*اندازه بدن 

میزان سوخت و ساز یک ماهی کوچک بالاتر از میزان مزبور در یک ماهی بزرگ است . بنابراین در عرصه تکثیر و پرورش آبزیان، عملاً معلوم شده که ماهی کوچک ، برحسب واحد وزن بدن به غذای بیشتر نیاز دارد.

*سایر عوامل پرورش ماهي 

افزایش مستمر و ممتد فعالیت بدنی یا سوخت و ساز ، نیاز به انـــرژی یک ماهی را ترقی می­دهد. اینگونه افزایش عمدتاً نتیجه عواملی هستند که به عوامل فشار مشهورند که شامل ازدحام، سطوح پائین اکسیژن، آلودگی، میزانهای آمونیاک، همگی عوامل فشار موجود در عرصه تکثیر و پرورش محسوب میگردند که میزان نیاز به انرژی را افزایش داده و قادرند بطور نامطلوبی بر میزان رشد تأثیر بگذارند.

پرورش آبزيان نيازمند اصلاح مديريتي است تا بتوان با توسعه اين عنصر كار آفريني براي جوانان با انگيزه فرصت شغلي ايجاد كرد .

انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، آبزیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار