رئیس پلیس راهور ناجا از احتمال اجرای طرح زوج و فرد در محور کرج – چالوس تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ سردار اسکندر مومنی در نشست خبری صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به افزایش قابل توجه ترافیک در جاده‌های شمالی بزودی محدودیت‌های جدیدی برای این جاده اجرا می‌شود. یکی از محدودیت‌هایی که در حال نهایی شدن است تردد زوج و فرد در جاده چالوس بخصوص در روزهای پایانی هفته است.

وی ادامه داد: اجرای این محدودیت‌ها پیش از پایان سال به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و در مرحله بعدی در صورت موفق بودن در سایر جاده‌های منتهی به شمال نیز اجرایی می‌شود.
وي همچنين افزود : در هفت ماهه نخست سال جاری 408 هزار شماره گذاری خودرو انجام شده که به نسبت مشابه سال گذشته 21 درصد کاهش داشته است.  
وی در ادامه بیان کرد: در همین خصوص 194 هزار موتور سیکلت نیز در کشور شماره گذاری شده که این رقم به نسبت  مشابه سال گذشته با کاهش 48 درصدی مواجه شده است.  
 
این مقام مسئول انتظامی بیان کرد: در هفت ماه نخست سال جاری 17 هزار خودرو اسقاط شده است که نسبت به سال گذشته 80 درصد کاهش یافته است.  
 
* کاهش 7 درصدی کشته ها در تصادفات جاده ای  
 
رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه اظهار داشت: در 6 ماهه نخست سال جاری 800 نفر از شهروندان در تصادفات جاده ای در دم فوت کردند که این رقم به نسبت سال گذشته 7 درصد کاهش یافته است.  
 
سردار مومنی گفت: استانهای کرمان، خوزستان ، اصفهان، آذربایجان شرقی و گلستان بیشترین کاهش کشته ها و استانهای کردستان، فارس ، خراسان جنوبی، کهکیلویه و بویر احمد واستان البرز بیشترین افزایش کشته ها را داشته اند.  
 
وی اذعان کرد: در وقوع تصادفات نقص 3 هزار دستگاه مشخص شده که بیشترین دستگاههای شهرداری ها، وزارت راه و شهرسازی و آب و فاضلاب بوده است.  
 
سردار مومنی افزود: 6 هزار راننده که حد نصاب نمره منفی 30 را اخذ نمودند گواهینامه شان اخذ و ابطال شد؛ در همین خصوص 20 هزار راننده در آستانه رسیدن به نمره منفی 30 هستند.   
 
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: تا رسیدن فصل سرما و بارندگی به دلیل لغزنده ای سطح معابر شاهد افزایش سطح تصادفات هستیم .  
 
وی در این خصوص بیان کرد: اگر راننده در وقوع حادثه مقصر شناخته شود دفترچه رانندگی ابطال خواهد شد. 

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: تا پایان برنامه سوانح رانندگی 30 تا 40 درصد کاهش می یابد و این طرح در مرحله نهایی است و پلیس و دولت طرح را ارائه دادند.  
 
وی در ادامه در خصوص این طرح گفت: در این طرح 20 هزار کیلومتر جاده ها تحت پوشش یکپارچگی است.

*توقف شماره‌گذاری اسکانیا درصورت رفع نشدن ایرادات تا بهمن

وی همچنین افزود: شرکت «عقاب‌افشان» تولید کننده اتوبوس‌ اسکانیا اگر تا بهمن ماه ایرادات خودروی خود را همانند استحکام بدنه اتوبوس، رفع مشکل برق رسانی، نزدیکی باطری به باک و غیره را برطرف نکند، قطعا بدون اغماض شماره گذاری آن مسدود می‌شود.

رییس پلیس راهور ناجا همچنین تاکید کرد: این مهلت برای شرکت تولید کننده اتوبوس اسکانیا به هیچ وجه قابل تمدید نیست. /ل
برچسب ها: سوانح ، دولت ، نمره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۳:۰۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۲
به نظرتان بهتر نیست به جای ایجاد اینهمه محدودیت برای مردم راههایی را که نزدیک به ربع قرن زمان برای اصلاح و ترمیمش گذاشته شده است را درست کنید؟
آیا بهتر نیست خودرو با توجه به ظرفیت جادهها تولید و روانه جاده ها شود؟
آخرین اخبار