رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: برای گسترش صادرات استان باید به گسترش راه های حمل و نقل توجه شود.

سیدعبدالوهاب سهل آبادی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، با بیان اینکه اصفهان به عنوان قطب صنعت کشور، از بعضی زیرساخت های لازم برای صادرات برخوردار نیست، اظهار کرد: 63 درصد صادرات استان به صورت زمینی، 34 درصد دریایی، یک درصد ریلی انجام می شود و صادرات هوایی هم بسیار ناچیز است.

وی با اشاره به دیگر چالش هایی که پیش روی صادرات استان وجود دارد، تصریح کرد: هزینه های تولید در کشور ما نسبت به سایر کشورها بالاتر است و مشوق ها و حمایت هایی که از صادرات توسط دولت در کشورهای دیگر انجام می گیرد در ایران وجود ندارد که البته با الگوگیری از کشورهای موفق در زمینه صادرات، می توانیم صادرات استان را افزایش دهیم.

وی افزود: تضمین درآمدهای صادراتی و بهره های بانکی پایین از جمله این حمایت هاست.

سهل آبادی تامین مالی و مسائل ارزی را از دیگر مشکلات صادرات دانست.

رییس شورای مرکزی خانه های صنعت، معدن و تجارت کشور با اشاره به لزوم انجام بازاریابی های خارجی گفت: متاسفانه تجار ما با بازارهای هدف آشنایی لازم را ندارند و استانداردها و قوانین کشورهای خارجی را نمی شناسند.

سهل آبادی با بیان اینکه در 7 ماهه اول سال جاری صادرات کالاهای معدنی افزایش داشته است، افزود: این افزایش بیشتر از نظر وزنی بوده است نه ارزشی، و این نشان می دهد که کالاهای معدنی به صورت خام صادر شده است.

وی عراق، افغانستان، امارات، هندوستان، پاکستان، عمان، ترکیه و چین را کشورهایی ذکر کرد که عمده صادرات استان به آن انجام می شود.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خاطرنشان کرد: عمده کالاهای صادراتی استان شامل محصولات آهن و فولاد، سوخت های معدنی، فرش، محصولات سرامیکی، سنگ و سیمان است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.