مدیرعامل بانک مهراقتصادکشورگفت: قانون عملیات بانکی بدون ربا مقدمه ای برای رسیدن به آرمان بانکداری اسلامی است و عالی ترین هدف ما استقرار نظام مالی و پولی اسلامی است که فراتر از بانکداری اسلامی قرار دارد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، نتاج درهمایش عمومی کارکنان بانک مهراقتصادآذربایجان شرقی افزود: نظام پولی و مالی مبتنی بر دیدگاه های دینی و با اعتقاد اسلامی به سهولت قابل دسترسی نیست و به تلاش های اجرایی، علمی و پژوهشی و نظارتی نیاز است که کاری پیچیده محسوب می شود.

وی با اشاره به این که، باید همه مسایل اقتصادی کار، کالا، سرمایه و پول بر اساس آموزه های دین و اسلام نظم سازی شود افزود : برای تحقق نظام بانکداری اسلامی ابتدا باید نظام بانکی متعارف در محیط های اقتصادی را بررسی و آلودگی ربا را برطرف کنیم.

دکتر نتاج مدیر عامل بانک مهر اقتصاد تصریح کرد: باید محصولات بانکداری اسلامی مبتنی بر قوانین و مقررات دینی متناسب با نیازهای نوین تعریف و ارائه شود که این امر سومین زیر ساخت است و در مرحله چهارم باید به توسعه نیروی انسانی یا سرمایه انسانیِ آگاه به بانکداری بدون ربا توجه کنیم.

مدیرعامل بانک مهراقتصادکشور درادامه با گرامیداشت یاد شهدای بانک مهر اقتصاد بوِیژه همکاران شهید استان آذربایجان شرقی افزود:شهدا در این عرصه برگردن ما حق بزرگی دارند و ما باید با تلاش و زحمت و کوشش فراوان در این عرصه راه آنان را ادامه داده تا بتوانیم موجبات رضایت حضرت حق قرارگرفته و گره گشای مشکلاتی باشیم که در مسیر زندگی ما قرار گرفته اند.

دکترغلامحسن تقی نتاج افزود:آن چیزی که به عنوان بانکداری متعارف در دنیای اسلامی مطرح است و کشورهای اسلامی از آن بهره مند شده اند نشات گرفته ازرشد و توسعه فناوی اطلاعات و تلاش و تجربه و اتفاقات موفقی که در این عرصه افتاده است می باشد و ما باید با دستاوردهای عظیمی که در این عرصه بدست آوردیم به کشورهای غیر اسلامی نشان دهیم که همیشه در این عرصه موفق بوده و خواهیم بود.

نتاج هم چنین به دو رویکرد مهم و اساسی که باید سرلوحه کارهای خود قراردهیم اشاره کرد و افزود:رویکرد اول رویکرد نقدپذیرانه است که ما باید این رویکرد را در تمام امورات و کارهای روزمره در این عرصه پیاده کرده تا موسسات پولی و مالی تلاش کنند عملیات بانکی بدون ربا را مد نظر کارهای خود قراردهند.

وی افزود :رویکرد دوم این است که باید نگاه اقتصادی داشته باشیم تا بتوانیم ایده آل فکر کرده و در راستای تحقق اید ها عملیات لازم را انجام دهیم تا به همیاری و همفکری نهادهای زیرربط در ساختار حکومت اسلامی نقش اساسی را ایفا نماییم که در این خصوص بانک مهر اقتصاد زیرساختهای اولیه را تحقق بخشیده است.

وی در ادامه به وجود 800 شعبه در سراسر کشور اشاره کرد و افزود:بیش از 14 میلیون سپرده گذار نزدیک به 30 هزارمیلیارد تومان سرمایه خود را در اختیار بانک مهر اقتصادبه امانت گذاشته اند و ماباید امانتدار این سرمایه عظیم باشیم و آن رادر جای درست مصرف نماییم تا بازدهی مناسب راداشته باشیم

نتاج هم چنین افزود:بانک مهر اقتصاد این ظرفیت رادارد که هم چنان که در حوزه ریالی فعالیت می کند در حوزه ارزی نیز خدمات رسانی کند.

وی افزود:با وجود مشکلاتی که در سالهای گذشته به خصوص در 50 سال اخیر در اقتصادکشور روی داده و ساختار اجتماعی علی الخصوص نظام پولی و بانکی را بامشکل مواجه ساخته کوشا باشیم و اجازه ندهیم تا اقتصادکشور با این گونه رانتخواری ها ادامه یابد

لذابایدموفق عمل کرده تا این کشور را در سخت ترین شرایط وبا اتکا به خود و با موفقیت های که به دست می آوریم به بهترین ها دست یابیم.

ولایی نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان شرقی نیزدراین مراسم به راهبرد موفق خاندان اهل بیت (ع) در برابرمشکلات اشاره کرد و افزود:هم چنان که خاندان اهل بیت با پشتکار و مقاومت در برابرمشکلات ایستادگی کرده ما نیز باید با الگو گیری از خاندان اهل بیت در این عرصه تلاش کنیم چراکه دنیای امروزی در دست انسانهای تلاشگر و با پشتکار است که در مقابل مشکلات و سختی ها مقاوت و ایستادگی می کنند.

سرپرست شعب بانک مهر اقتصاد آذربایجانشرقی نیز در این همایش به وجود 37 شعبه در استان اشاره کرد و افزود:در این شعب 850 هزار سپرده گذار سرمایه خودرادر اختیار بانک مهر اقتصاد قرار دادند.

شریفی افزود:بانک مهر اقتصاد استان رتبه پنجم کشوری را در بین بانکهای استان به خود اختصاص داده است.

وی گفت: تا پایان شهریور ماه سال جاری 338 میلیارد تومان تسهیلات به مشریان بانک مهر اقتصاد استان اعم از کارخانه داران ،صنعتگران و ......اختصاص یافته است/س

برچسب ها: آرمان ، بانکداری ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.