رئیس اتاق اصفهان با اشاره به تعاریف گذشته برای تعیین ارزش پول ملی يك کشور گفت: در گذشته ذخیره طلا بانک مرکزی پشتوانه پول ملی بود و امروز توان تولید و صادرات هر کشور پشتوانه پول ملی آن است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، «خسرو کسائیان» در آیین روز ملی صادرات در سالن همایش های بین المللی اتاق اصفهان ، گفت: بدون داشتن روابط خارجی در بخش های سیاسی ،اقتصادی و فرهنگی نمی توان انتظار پیشرفت داشت زیرا برای پیشرفت اقتصادی کشور باید صادرات و واردات با هم عجین باشد.

وی تراز مثبت کشور ناشی از افزایش صادرات نسبت به واردات را پشتوانه پول ملی دانست و گفت: اگر واردات بیشتر از صادرات باشد ارزش پول ملی به دلیل کاهش تولید در جامعه نسبت به سایر ارزها کاهش می یابد.

رئیس اتاق اصفهان تولید برای صادرات را یک مفهوم مهم در عرصه اقتصاد کشور برشمرد و گفت: صادرکنندگان باید بتوانند در بازارهای جهانی هم از نظر کیفیت و هم قیمت با رقبا رقابت کنند.

کسائیان با اشاره به اینکه 70 درصد بودجه کشور از طریق صادرات نفت بدست می آید گفت: تنظیم کلیه برنامه های اقتصادی بر اساس نوسانات قیمت نفت یکی از چالش های اقتصاد کشور است .

وی به کاهش ارزش ریال طی یک سال اخیر نسبت به سایر ارزها اشاره کرد و گفت :به دلیل اینکه ریال پشتوانه ای نداشت ارزش خود را از دست داد و برای اینکه ارزش ریال را بازگردانیم باید صادرات را تقویت کنیم و تولید برای صادرات در دستور کار تولید کنندگان قرار گیرد.

رئیس اتاق اصفهان تحریم های اقتصادی را از جمله مسائل اصلی اقتصاد کشور برشمرد و گفت: چالش پیرامون حمل و نقل کالاها ی ایرانی و همچنین انتقال وجه بانکی از مسایل مهم پیش روی فعالان اقتصادی در عرصه تجارت خارجی است که تحریم های اقتصادی آنرا ایجاد کرده است.

وی ضمن تقدیر از دولت در فعال شدن دیپلماسی سیاسی در حل مناقشه اتمی ایران گفت :مردم ایران معتقدند با حفظ کرامت نظام جمهوری اسلامی باید مسائل خارج را برطرف کرد .

کسائیان در بخش دیگری از سخنان خود تاثیر تحریم های داخلی را بیشتر از تحریم های خارجی ذکر کرد و گفت: به دلیل وجود موانع پیش روی کسب و کار رتبه ایران در رنکینگ جهانی به 152 رسیده است که نسبت به سال گذشته هفت تا هشت پله سقوط نیز کرده است .

وی همکاری دولت با مجلس و بخش خصوصی در حل موانع کسب و کار را مهم ارزیابی کرد و گفت: دولت با نظارت و کنترل می تواند بخش خصوص را تقویت کند و کسب و کار را در کشور رونق بخشد.

شایان ذکر است: در آیین روز ملی صادرات در سالن همایش های بین المللی اتاق اصفهان ،از سه صادرکننده نمونه ملی، 20 صادرکننده برگزیده ،13 صادرکننده قابل تقدیر و 3 خادم صادرات استان اصفهان تجلیل شد./ب

برچسب ها: اصفهان ، روز ، ملی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.