با کاهش ذخایر خونی در تهران، مدیر کل انتقال خون تهران کمبود منابع مالی را از جمله مهمترین عامل این کاهش دانست که حتی باعث لغو قرار داد پزشکان به دلیل دستمزد پایین شده است.

دکتر اسلامی، مدیر کل انتقال خون تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  در این خصوص گفت: در 7 ماهه  ابتدای سال ما از مجموع درخواست هایی که از بیمارستان ها و مراکز درمانی به انتقال خون تهران فرستاده شده است  فقط  توانستیم به 40 درصد آنها پاسخ دهیم و به دلیل کاهش ذخایر خونی از 7 روز به 2 روز قادر به پاسخگویی تمامی درخواست ها نیستیم.

 وی افزود: مهمترین عامل کاهش ذخایر خونی کاهش منابع مالی است، انتقال خون مرکز درآمد زایی نیست و خرید ابزار و تجهیزات مورد نیاز این بخش با تغییر قیمت ها و بودجه ثابت ما که در اوایل سال به ما تعلق می گیرد، کاری بسیار مشکل است.

 اسلامی تصریح کرد:کمبود منابع  مالی از جهات مختلف از جمله کاهش تكريم اهدا کننده، حذف مرحله سنجش غلظت خون، اعزام تیم سیار خونگیری و پرداخت حقوق پرسنل برای ما  محدودیت ایجاد کرده است.

 وی  با بیان این مطلب گفت: متاسفانه به  خاطر حقوق مختصری که به پزشکان انتقال خون پرداخت می شود بسیاری از آنها با ما لغو قرار داد می کنند و قطعا فشار کار با رفتن آنها بر روی پرسنل بیشتر می شود و این امر فرسودگی و خستگی را برای پرسنل بیشتر می کند به علاوه اینکه  نه تنها به آن ها نمی توانیم پاداشی پرداخت کنیم بلکه توان پرداخت حقوق آنها را نخواهیم داشت.

اسلامی در ادامه گفت: در حال حاضر ذخایر خونی تهران به شدت کاهش پیدا کرده و این در حالیست که انتقال خون تهران روزانه باید به 3000 درخواست خون و فرآورده  های خونی 170 بیمارستان و مراکز درمانی تهران پاسخ  دهد و این کمبود منابع مالی ما را در جهات مختلف دچار مشکل کرده است.

وی گفت:  از مردم شریف و نوع دوست کشور تقاضا داریم تا با مراجعه به پایگاه های انتقال خون سراسر کشور مثل همیشه  انتقال خون را در تهیه خون و فرآورده های خونی بیماران نیازمند یاری کنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.