مدیر کل هنرهای نمایشی کشور معتقد است 70 درصد تئاترهای که در جشنواره منطقه ای به میزبانی استان کرمانشاه اجرای عمومی شدند قابلیت عرضه در جشنواره فجر را دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


غدیر آشنا گفت: براي میزبانی جشنواره به استان های مختلف فراخوان دادیم و استان هایي که از نظر شرایط و زیرساخت ها امکانات لازم را داشتند به عنوان میزبان انتخاب شدند که استان کهکیلویه و بویر احمد میزبان منطفه یک، کرمانشاه میزبان منطقه دو و سیستان و بلوچستان میزبان منطقه سه شد.

مدیر کل هنرهای نمایشی کشور گفت: قرار گذاشتیم به هر استانی که اجراهای جشنواره را در مجموعه تئاتر شهر برگزار کند صد میلیون تومان کمک هزینه برای اجراهای عمومی پرداخت کنیم که تا کنون نیز به تعهدات خود عمل کردیم.

آشنا با بیان اینکه در استان همدان هشتمین مجموعه تئاتر شهر کشور اغاز به کار کرد، ادامه داد: به زودی در دو استان دیگر نیز تئاتر شهر برای استقرار گروه ها و فعالیت های هنری آنها ایجاد خواهد شد.

وی همچنین اشاره ای هم به سطح جشنواره منطقه ای برگزار شده در استان کرمانشاه داشت و افزود: نظر هیات داوران نشان می دهد سطح اجراها ارتقا پیدا کرده و 70 درصد این تئاترها را می توان در جشنوراه تئاتر فجر عرضه کرد.

به گفته این مسئول یکی از قوی ترین بخش های تئاتر فجر سال گذشته بخش مناطق بود که از استان ها 12 اجرا به جشنواره راه پیدا کرد و از این تعداد نیز هفت اجرا به اجرای عمومی داخل کشور و یک اجرا با حمایت های صورت گرفته به اجرا درخارج کشور رسید.

مدیر کل هنرهای نمایشی کشور یادآوری کرد: تلاش می کنیم امسال نیز با حمایت گروه های برترزمینه اجرای عمومی آنها در داخل و خارج از کشور را فراهم کنیم.

وی معتقد است با اینگونه حمایت ها می توان تئاتر کشور را رونق داد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، درصد ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.