قم/ امام جمعه قم:

رئیس جمهور جلوی مصاحبه برخی افراد را بگیرد/ اظهار تاسف از برخورد با یک روزنامه نه تدبیر است و نه امید

امام جمعه قم گفت: رئیس جمهور از کسانی که از تعطیلی روزنامه توهین‌کننده به حضرت علی(ع) اظهار تاسف می‌کنند بخواهد کمتر مصاحبه کنند زیرا این کارها نه به تدبیر شباهت دارد و نه به امید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، فرارسیدن محرم و صفر و ایام عزاداری اباعبدالله(ع) را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: فرهنگ عاشورا به بلندا و جامعیت تاریخ اسلام است.

وی افزود: عاشورا دارای ابعاد مختلفی است که باید همه آنها را به درستی شناخت زیرا همه مفاهیم و ارزش‌های دینی در آن نهفته شده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) و سایر حضرات معصومین(ع) نخستین معماران فرهنگی عاشورا هستند، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های ایشان بود که موجب شد عاشورا و پیام‌های آن باقی بماند و الگویی برای استقامت ملت‌ها به ویژه شیعیان در طول تاریخ شود تا آنجا که انقلاب اسلامی ایران هم برگرفته از این قیام الهی است.

وی ادامه داد: زیارت امام حسین(ع) در مناسبت‌های مختلفی همچون شب‌های قدر، نیمه شعبان، عاشورا و جمعه، گریه بر آن حضرت و نیز مرثیه‌سرایی و مداحی در سبک‌های صحیح و دینی از جمله سفارشات ائمه اطهار(ع) برای گرامیداشت یاد و خاطره امام حسین(ع) و فرهنگ عاشوراست؛ مداحان و مرثیه‌سرایان باید دقت داشته باشند که به بهانه گرم کردن مجالس حسینی نمی‌‌توان به سبک‌های غیر دینی و ابزارآلات موسیقی روی آورد زیرا این کار بدعت بوده و باید از آن جلوگیری کرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری خطبه دوم را با اشاره به سه حادثه مهم 13 آبان در سال‌های 43، 57 و 58 آغاز کرد و گفت: در سال 43 امام راحل به دلیل فریاد علیه قانون استعماری کاپیتولاسیون از ایران تبعید شد؛ در دومین حادثه دانش‌آموزانی که به حمایت از رهبر خویش به خیابان‌ها آمده بودند به شهادت رسیدند و در سومین حادثه نیز دانشجویان انقلابی دست آمریکا را از ایران کوتاه و لانه جاسوسی این دولت را در تهران تسخیر کردند و نکته مهم اینکه در هر سه مورد ایالات متحده یک طرف ماجراست.

امام جمعه قم با بیان اینکه مطرح کردن حذف شعار مرگ بر آمریکا هیچ توجیهی ندارد زیرا این کشور هیچ‌گاه جنایات و توطئه‌چینی علیه جمهوری اسلامی را کنار نگذاشته است، عنوان داشت: تجهیز گروه‌های ضد انقلاب، طرح و شروع جنگ، حمایت از گروه‌های تروریستی، حمله مستقیم نظامی، تحریم، اجرای جنگ نرم، طراحی انقلاب رنگی و فتنه 88 و مورد اصابت قرار دادن هواپیمای مسافربری تنها گوشه‌ای از جنایات دولت آمریکا علیه ملت ایران به شمار می‌روند.

وی با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر اعتماد و حمایت از دولت جدید خاطرنشان کرد: ما هم همین رویه را در پیش می‌گیریم ولی باید بدانیم از زمان آغاز مذاکرات در دور جدید، تهدیدات آمریکا علیه ایران نیز بیشتر شده و با اینکه رئیس جمهور جدید ایران در یکی از نخستین سخنان خود گفته بود با ملت ایران با زبان تکریم صحبت کنید ولی آمریکایی‌ها خلاف این را نشان داده‌اند؛ در روزهای اخیر هم میلیاردری که حامی رژیم صهیونیستی است گفته آمریکا باید یک بمب اتمی در بیابان‌های ایران بیندازد و پس از آن با تهدید تهران را مجبور به تسلیم کند؛ لازمه اینگونه تهدیدات و سخنان چیست؟

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه جاسوسی آمریکا از هم پیمانانش رسوایی تازه‌ای است، عنوان داشت: معلوم شد که وقتی دانشجویان ایرانی سفارت آمریکا را لانه جاسوسی نامیدند، حرفشان درست بود و اروپا امروز به این حقیقت رسیده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر مقاومت در مقابل زورگویی‌های غرب بیان داشت: دشمنان بدانند ملت ایران در عین اینکه اهل مذاکره‌اند ولی هیچ‌گاه در برابر زور و زورگویان تسلیم نخواهند شد.

وی در ادامه هفته امر به معروف و نهی از منکر و نیز روز فرهنگ عمومی را مورد توجه قرار داد و افزود: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر زمینه‌ساز اقامه سایر واجبات در جامعه است، ضمن اینکه باید به مسائل فرهنگی به عنوان زیرساخت پیشرفت در سایر حوزه‌ها توجه ویژه داشت.

خطیب جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چاپ مقاله‌ای موهن و اهانت به ساحت قدسی حضرت علی(ع) در یکی از روزنامه‌ها و نیز تعطیلی این نشریه گفت: از اینکه مراجع عظام تقلید و رئیس قوه قضائیه وارد ماجرا شدند تشکر می‌کنیم اما انتظار ما از برخی مسئولان که از این قضیه یعنی تعطیلی روزنامه مذکور اظهار تاسف کرده‌اند، غیر از این بود؛ خطاب به آنها می‌گوییم شما در نظام اسلامی مسئولیت مضاعف دارید که برخورد کنید نه اینکه از تعطیلی روزنامه اظهار تاسف کنید.

وی بیان داشت: سوال اینجاست که آیا تک‌نوازی زنان مهمتر است یا توهین به امیرالمومنین(ع)؟ از رئیس جمهور دولت تدبیر و امید می‌خواهیم اینگونه دست‌اندرکاران کمتر مصاحبه کنند زیرا این کارها نه به تدبیر شباهت دارد و نه به امید./س

برچسب ها: قم ، رئیس ، جمهور ، مصاحبه ، افراد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.