ظریف در دیدار با داود اوغلو مطرح کرد؛

نگاه مثبت وآینده‌گر مقامات ایران و ترکیه پشتوانه توسعه و پیشرفت فی‌مابین

وزیر امور خارجه کشورمان نگاه مثبت و آينده‌نگر مقامات عالي‌رتبه ایران و ترکیه مبني بر ضرورت ارتقاء همكاري‌هاي دو جانبه در همه زمينه‌ها را پشتوانه مهمي براي توسعه و پيشرفت همه جانبه مناسبات في‌مابين دانست.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،"محمدجواد ظريف" وزير امور خارجه كشورمان كه در راس هيئتي سياسي و پارلماني در آنكارا به سر مي‌برد، جمعه شب(10 آبان ماه) با احمد داود اوغلو وزير امور خارجه تركيه ديدار و گفتگو كرد.
 
وزير امور خارجه كشورمان در اين ديدار با مروري بر ابعاد مختلف روابط دو جانبه در حوزه‌هاي مختلف سياسي و اقتصادي به ويژه در حوزه‌هاي مربوط به انرژي و حمل و نقل، ظرفيت‌هاي موجود براي گسترش همكاري هاي دو كشور در حوزه‌هاي مذكور را بسيار فراتر از شرايط موجود دانست و بر ضرورت به كارگيري همه ظرفيت‌هاي دو كشور براي فعال‌سازي آن تاكيد كرد.
 
ظريف نگاه مثبت و آينده‌نگر مقامات عالي‌رتبه دو كشور مبني بر ضرورت ارتقاء همكاري‌هاي دو جانبه در همه زمينه‌ها را پشتوانه مهمي براي توسعه و پيشرفت همه جانبه مناسبات في‌مابين دانست.  
 
وزير امور خارجه كشورمان تبادل هيئت‌هاي دو كشور در سطوح مختلف  تدوين برنامه‌اي براي مراودات هيئت‌ها را عامل مهمي براي فعال سازي روابط و پيشبرد امور دانست.
 
تبادل نظر در خصوص موضوعات مهم منطقه خصوصا سوريه از ديگر موضوعات مورد گفتگوي ظريف و احمد داود اوغلو بود.
 
وزير امور خارجه كشورمان بر مواضع اصولي جموري اسلامي ايران در خصوص خروج سوريه از بحران از طريق راه حل سياسي و گفتگوهاي سوري – سوري تاكيد و تصريح كرد: حل بحران سوريه راه حلي غير از گفتگو ندارد و بعد از گذشت زمان طولاني همه طرف‌ها به اين نتيجه رسيدند كه راه حل نظامي نه تنها موجب حل مشكلات سوريه نخواهد شد؛ بلكه بر فتنه‌هاي مذهبي و افراطي‌گري در منطقه دامن خواهد زد و توسعه افراطي‌‌گري خطري براي همه كشورهاي منطقه و جهان است.
 
احمد داود اوغلو، وزير امور خارجه تركيه نيز در اين ديدار با اشاره به جايگاه تاريخي ايران و تركيه در منطقه، همكاري‌هاي دو كشور در حوزه‌هاي مختلف اقتصادي، انرژي و حمل و نقل را مهم ارزيابي كرد و توسعه آن در ابعاد مختلف را با اهميت ذكر كرد.
 
تاكيد بر ضرورت استمرار و ارتقاء  تبادل هیئت‌هاي متقابل از سوي دو كشور براي پيشرفت مناسبات و رايزني در خصوص موضوعات مهم منطقه از جمله سوريه از ديگر مسائل مطرح شده از سوي داود اوغلو بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ظریف ، ترکیه ، سفر ، داود ، اوغلو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار