دبیرکل سازمان ملل متحد با وخیم خواندن اوضاع سوریه و موج ورود آوارگان این کشور به همسایگانش، ابراز امیدواری کرد نشست حل بحران سوریه با گفتگوهای سیاسی در ماه نوامبر جاری برگزار شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ "بان کی مون" صبح جمعه در نشست خبری مشترک با رئیس بانک جهانی درباره هزینه های مالی آوارگان سوری بر دوش همسایگان این کشور گفت: مشکل کنونی لبنان درباره آوارگان سوری فقط اقتصادی نیست بلکه این پدیده مشکلات سیاسی و اجتماعی گسترده ای را نیز در لبنان ایجاد کرده است.

دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه یک سوم آوارگان جنگ دو و نیم ساله سوریه اکنون در لبنان به سر می برند، گفت: درگیری های قومی یکی از عمده مشکلات کنونی لبنان است که متاثر از پدیده آوارگان تشدید شده است.

رئیس بانک جهانی نیزکه به صورت ویدئو کنفرانس از واشنگتن در این نشست خبری برپاشده در نیویورک شرکت کرده بود، در این باره گفت: اقتصاد لبنان به علت ورود تعداد زیاد مهاجران سوری تاکنون بیش از هفت و نیم میلیارد دلار ضرر کرده است.

"جم یانگ کیم" در پاسخ به سئوالی درباره وضع بحرانی لبنان و اینکه روسیه، فرانسه و قطر به وعده های مالی خود عمل نکرده اند، گفت: درباره وضع لبنان بسیار نگرانیم بعلاوه آنکه سقف استقراض لبنان از بانک جهانی نیز پرشده است.

مسائل اقتصادی و مالی قاره سیاه، بخش قابل توجهی از این نشست خبری بود.
بان کی مون در این باره گفت هفته آینده به همراه رئیس بانک جهانی به منطقه ساحل آفریقا می رود تا حمایت و تعهد خود را به مردم این منطقه نشان دهند.

رئیس بانک جهانی درباره کمک مالی لازم برای منطقه ساحل آفریقا گفت: در سفر اخیر که با دبیرکل سازمان ملل به منطقه دریاچه بزرگ آفریقا داشتیم، توانستیم در کمتر از یک سال بیش از 1 میلیارد دلار به آنها کمک کنیم.

وی افزود: اعداد دقیق برای سفر هفته آینده نیز تا روز دوشنبه مشخص می شود.

دبیرکل سازمان ملل متحد در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره فساد دولت های این منطقه از آفریقا و اینکه چگونه مطمئن هستید که کمک های مالی به دست مردم می رسد، گفت: مهمترین و کلیدی ترین عامل، حکومت خوب و شفاف است و این از اهداف ما است اما با این حال ما نیز روشهایی داریم که از فساد و یا موانع نرسیدن پول به دست مردم، جلوگیری می کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار