مطبوعات کشورهای غربی اطلاعات بیشتری درباره سفر تروریست ها از این کشورها به سوریه منتشر کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، درباره ادامه ورود گسترده تروریست های کشورهای مختلف از مرز ترکیه به سوریه گفت: از سراسر جهان به ترکیه می آیند تا از مرز این کشور وارد سوریه شوند. هزاران جنگجوی خارجی از مرزهای ترکیه عبور می کنند تا به گروه القاعده در سوریه بپیوندند و بیشتر آنها از کشورهای غربی هستند. روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف با انتشار اطلاعاتی درباره این جنگجویان عضو القاعده از وجود دهها شهروند انگلیسی در بین آنها خبر داد. این روزنامه به نقل از ابوعبد الرحمن الاردنی مسئول قاچاق تروریست ها به سوریه این اطلاعات را منتشر کرد. الاردنی مسئول اداره مراکز استقرار تروریست ها در جنوب ترکیه پیش از اعزام به سوریه است. 

در ادامه این گزارش آمده است: الاردنی تاکید کرد هر فرد داوطلب ابتدا باید مراحلی را طی کند تا ثابت شود جاسوس نیست و اگر فرد تبعه خارجی باشد باید از فرد عضو القاعده توصیه نامه داشته باشد. این روزنامه سوالاتی را درباره موضع دولت ترکیه در حمایت از گروه های تروریستی مطرح کرده است، در حالی که آنکارا هم باید مانند غرب از حضور القاعده در سوریه نگران باشد. به ویژه که دولت ترکیه در حال از دست دادن کنترل بر این گروه هاست. 

گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: روزنامه های رسمی سوئد هم از شناسایی امام جماعت مسجدی در شهر استکلهم خبر دادند که به بهانه کمک به مردم سوریه، پول در سوئد جمع آوری می کرد اما مشخص شد از این پولها برای خرید و قاچاق سلاح از لیبی به سوریه استفاده کرده است. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار