رئیس رسانه ملی گفت:‌ تجلیل از پیر غلامان حسینی،‌ تجلیل از همه خوبی‌ها و فضایل بشری است که اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پرچم‌داران آن در طول تاریخ بودند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از حوزه ریاست سازمان صدا و سیما؛ تجلیل از پیرغلامان، مداحان، ذاکران، شاعران و پ‍‍‍‍ژوهشگران ایرانی و خارجی حسن ختام یازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی(ع) در گرگان بود.

در این مراسم 15 پیر غلام ملی و 5 شاعر، هنرمند، پژوهشگر و ناشر عاشورایی لوح سپاس دریافت کردند.

از میان شرکت‌کنندگان خارجی هم از 10 ذاکر و مداح  از کشورهای مصر، جمهوری آذربایجان، هندوستان، کویت و افغانستان تجلیل شد.

از 11 نفر از خطیبان، مداحان، ذاکران، هنرمندان عاشورایی گلستان نیز تجلیل شد که 4 نفر از آنان ترکمن های اهل سنت استان بودند.

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در این مراسم گفت: امروز مردم دنیا بیشتر از هر زمان دیگری به تفکر امام حسین(ع) نیاز دارند.
 
آیت‌الله نوری مفیدی افزود: اوج جدال حق و باطل در روز عاشورا بود و در عاشورا حق و باطل با همه هویت در صحنه کربلا حاضر شدند و در برابر هم ایستادند و حسین(ع) تجلی تمام‌نمای حق بود.

رئیس سازمان صدا و سیما در این مراسم با تقدیر از برگزارکنندگان همایش گفت: تجلیل از پیر غلامان حسینی،‌ تجلیل از همه خوبی‌ها و فضایل بشری است که اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پرچم‌داران آن در طول تاریخ بودند.

مهندس ضرغامی بزرگداشت حماسه کربلا را محور وحدت همه مذاهب اسلامی و بلکه دیگر ادیان الهی دانست و با اشاره به آیین‌های مختلف برادران اهل سنت و اقلیت‌های مذهبی در ابراز علاقه و ارادت به ساحت پاک حسینی گفت: ظلم‌ستیزی و دفاع از حق و حقیقت در فطرت پاک همه انسان‌ها است و به همین دلیل شخصیت برجسته و استثنایی ابا عبدالله الحسین(ع) متعلق به همه بشریت است.

رئیس رسانه ملی افزود: جامعه مداحان، رسانه‌ای مستقل، پرنفوذ و تاثیرگذار است که با بصیرت‌بخشی به جامعه و بر انگیختن شعور و عواطف انسانی، نقش بی‌بدیلی در هدایت جامعه به سمت خوبی‌ها و فضایل انسانی ایفا می‌کند.

در مراسم پایانی اجلاس یازدهم از لوح فشرده نغمات آیینی هم رونمایی شد، لوح فشرده نغمات آیینی حاوی 700 قطعه نوحه خوانی، مقتل خوانی، نغمات بومی و محلی و موسیقی سوگ است.

در این مراسم همچنین از مراسم طوق‌بندان گرگان به عنوان میراث ملی فرهنگی و کتاب منشور ستایش‌گری رونمایی شد.این کتاب حاوی منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مداحی و شعر آیینی است.

همچنین در این مراسم پرچم اجلاس را به نماینده استاندار خوزستان سپردند تا مردم عاشورایی این استان میزبان دوازدهمین دوره اجلاس بین‌المللی پیر غلامان حسینی باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.