هنرمند معمار کشورمان گفت: سازمان هایی در رابطه با مقوله زیباسازی در کنار شهر داری در چارچوب مبلمان شهری فعالیت می کنند که به دلیل ساختار رنگارنگ آن به خاطر اعمال نظر های شخصی به زشتی سیمای شهر تهران و حتی شهرستانهای پایتخت کمک خواهند کرد .

ترانه یلدا در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت :بر خلاف برخی اظهار نظرها در رابطه ما نداشتن کودکان و نوجوانا ن کشور از سهمی ویژه در بحث مبلمان شهری با احداث پارک ها و بوستان هایی برای این قشر از جامعه انها از در صد بالایی در این رابطه به لحاظ تعداد چنین مکان هایی دارند که بحث تعداد به هیچ عنوان مهم نیست .

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد : متاسفانه سازمان هایی در رابطه با مقوله زیباسازی در کنار شهر داری در چارچوب مبلمان شهری فعالیت می کنند که به دلیل ساختار رنگارنگ آن به خاطر اعمال نظر های شخصی در مورد این امر به زشتی سیمای شهر تهران و حتی شهرستانهای پایتخت کمک خواهند کرد .

این هنرمند معمار کشورمان با اشا ره به نمونه های زیادی در رابطه با زشتی چهره شهر به لحاظ مبلمان شهری تصریح کرد :نمونه های زیادی در رابطه با زشتی چهره شهر به لحاظ مبلمان شهری مانند پارک جوانمردان تهران آن هم با نصب مجسمه هایی زشت به لحاظ مواد سازنده وجود دارد.

یلدا افزود:تنها وجود مجسمه شیخ بهایی آن هم اثری کپی شده از مجسمه این دانشمند بزرگ ایرانی در استان اصفهان با ساختاری برتر می توان مطرح کرد متاسفانه یک سری از مجسمه ها با ساختاری خوب توسط شهرداری جمع شدند وپاسخگویی در این رابطه نداشتیم .

این هنرمند معمار کشورمان با تاکید براینکه مسئولان در حوزه زیباسازی شهر باید هنر زیادی را به خرج دهند اضافه کرد :برای ایجاد فضایی متنوع و شادی آور جهت استفاده کودکان و نو جوانان وسایل بازی در پارک ها و بوستان های کودک با رنگ آمیزی خوب و شکل های زیباتر مسولان این امر باید هنر زیادی را به خرج دهند .

این معمار برتر از نگاه انجمن معماران مفاخر ایران اظهار داشت :عده ای در حوزه زیباسازی شهر به بهانه کودکان و نوجوانان با عدم برخورداری از تخصص لازم در این رابطه برای خود شغل ایجاد کرده اند و توجهی به ذائقه هنری این قشر از جامعه ندارند شهرداری شیراز در بحث زیباسازی شهر و احداث ماکن های تفریحی خوب می تواند الگویی مناسب برای شهرداری تهران باشد ./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.