رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: حمایت و جذب سرمایه گذاران نقش بسیار مهمی در رفع تنگناهای مالی در بخش کشاورزی خواهد داشت.

ˈحمیدرضا خلیلیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن به اهمیت جذب سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن جهاد کشاورزی شهرستان دماوند، افزایش سرمایه گذاری در این بخش است.

وی ادامه داد: آنچه گاهی موجب می شود تا جذب سرمایه گذاری با چالش مواجه شود، بالا رفتن ریسک سرمایه گذاری در این بخش است زیرا علاوه بر اینکه کشاورزی در مزارع و باغات می تواند موجب رشد و توسعه بخش تولید و اقتصاد کشور شود، عوامل طبیعی همچون سرما زدگی و خشکسالی نیز موجب خسارات فراوانی برای این بخش خواهد شد.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: با بررسی های صورت گرفته خسارات وارد در محصولات زراعی که عمدتا خشکسالی می باشد، 60 تا 70 درصد است که در باغات نیز با خسارات ناشی از سرمازدگی و تگرگ به همین میزان می رسد.

این مقام مسوول ارائه خدمات مستقیم و بی واسطه، دسترسی آسان سهام داران به منابع صندوق، شناسایی مشکلات خاص بخش کشاورزی به تناسب هر منطقه، تقویت حجم و کیفیت سرمایه گذاری و نیز استفاده از تکنولوژی های روز را بخشی از مزایای حمایت از سرمایه گذاران بخش کشاورزی خواند.

خلیلی تامین و تجهیز منابع مالی کشاورزان، جذب سهام داران جدید، ارتقا اثربخشی و توسعه فعالیت تولیدکنندگان، ارتباط نزدیک با بهره برداران و کشاورزان، نظارت و کنترل اجتماعی، دسترسی مستقیم، سریع و کم هزینه بهره برداران و پرداخت تسهیلات به کشاورزان در کوتاهترین زمان ممکن را از دیگر بخش های جذب سرمایه گذار دانست و افزود: دسترسی آسان و سریع به منابع مالی، یکی از الزامات و پیش نیازهای سرمایه گذاری و توسعه بخش کشاورزی است.

وی تاکید کرد: دستیابی به رشد پایدارکشاورزی از جمله مسائل اساسی است که دولتها و کشورهای با درآمد پایین و متوسط با آن مواجه می باشند که ایجاد چنین رشدی به تمایل دولتها در زمینه فقرزدایی، ضرورت سامان دهی عرضه غذای کافی و توجه به نقش کلیدی آن بستگی دارد که بخش کشاورزی می تواند در توسعه فراگیر اقتصادی کشورها ایفا نماید.

خلیلی تعداد تسهیلات اعطایی صندوق حمایت در شهرستان دماوند را در بخش های دامداری، باغبانی، طیور و زنبورعسل، صنایع و فنی مهندسی 108 مورد عنوان کرد و افزود: مجموع میزان تسهیلات صندوق 27میلیارد و 970 میلیون ریال تا نیمه نخست سال 92 است که نشان از اعطای 100درصدی کل تسهیلات دارد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند بیان کرد: میزان سرمایه واریزی صندوق حمایت از توسعه بخش خصوصی و دولتی کشاورزی شهرستان دماوند 31 میلیارد و 750 میلیون ریال، که این میزان مربوط به تعداد سه میلیون و 174 هزار و 272 سهام است.

این مقام مسوول به نقش صندوق حمایت از سرمایه گذاران در افزایش تولیدات کشاورزی اشاره کرد و گفت: شهرستان دماوند با تشکیل این صندوق توانسته است گام های موثری در این بخش بردارد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.