فرماندار شهرستان پردیس گفت: کشاورزی و صنایع وابسته بدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم فعالیت هایی کارآفرین قلمداد می شوند که می توان از آن برای توسعه هرچه بیشتر سود جست.

ایرج بیگدلو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: خوشبختانه ایران دارای یکی از چهار منطقه طلایی کشاورزی در دشت خوزستان و نواحی جنوبی سد کرخه است.

وی ادامه داد: آن خطه با داشتن خاکی مستعد، شرایط اقلیمی مساعد و آب و هوایی مناسب ظرفیتی بزرگ برای توسعه کشور است.

بیگدلو افزود: ژاپن بعد از ویرانی های جنگ جهانی دوم و بدون برخورداری از منابع خاص مالی با استفاده از مدلی اقتصادی موسوم به "کایزن" موفق به افزایش سطح بهره وری و توسعه اقتصادی و فناوری شد؛ متأسفانه اهداف بهره وری در کشور ابتر مانده است.

فرماندار شهرستان پردیس تصریح کرد: در کشورمان نیز ضرورت ارتقای بهره وری در برنامه های دوم تا پنجم توسعه دیده شده، اما متأسفانه هیچگاه به آن افق های ترسیمی در سرفصل بهره وری دست نیافته ایم.

وی ادامه داد: طبق برنامه چهارم توسعه باید دو و نیم درصد از رشد کشور از محل ارتقای بهره وری تحقق می یافت اما با نگاهی به پایان این برنامه در می یابیم که حتی یک دهم درصد از آن رقم مذکور نیز به حقیقت نپیوسته است.

بیگدلو اضافه کرد: با توجه به این تفاسیر معتقدم که کشور به لحاظ امور ارتقای بهره وری با مشکلاتی مواجه است و لزوم اهتمام ویژه مسئولان دولتی به این بخش مهم احساس می شود./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.