كارآفريني امروزه به عنوان راهكاري مورد اقبال عمومي در جهت بهبود وضعيت اقتصادي کلیه آحاد جامعه مطرح شده است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران كارآفريني نه تنها به عنوان يك نيروي محرك و سازنده اقتصادي، بلكه در بعدي گسترده‌تر به عنوان يك عامل پوياي اجتماعي مورد توجه قرار گرفته است. كارآفريني علاوه بر نقشي كه در گسترش فعاليت هاي اقتصادي بخش خصوصي، كاهش بيكاري، افزايش مهارتهاي توليدي و بازرگاني و نيز سودآوري اقتصادي دارد، در سطح اجتماعي نيز يك عامل متحول كننده و پوياست.
گسترده شدن شبكه اجتماعي، افزايش مهارتهاي شهروندان، استفاده بهينه از منابع و ... از جمله بهره‌هايي است كه از توسعه فعاليتهاي كارآفريني به بدنه جامعه مي‌رسد. طبيعتأ مديريت شهري به عنوان نهادي كه مستقيمأ با شهروندان و وضعيت اجتماعي و اقتصادي آنها سروكار دارد، از اين مزايا منتفع خواهد شد.
در شهرهای توسعه یافته و پیشرو دنیا در طول چند دهه اخیر سیاست های حامی اشتغال و توسعه کارآفرینی مورد توجه قرار گرفته است ، اکثر این شهرها در روند جهانی شدن تسهیلاتی برای جابجایی سرمایه ها و کسب و کارها فراهم کرده اند که این تسهیلات موجب سرازیر شدن سرمایه های سیال ، گردشگران ، دانشجویان و ... به شهرهای جذاب دنیا شده است.
شهرهای بزرگ کشورمان نیز به دلیل داشتن جاذبه‌های اقتصادی فراوان می‌توانند مقصد مهمی برای سرمایه‌های سیال جهانی، گردشگران و مصرف کنندگان خارجی باشد. تسهیل ورود این عوامل اقتصادی به این شهرها هم موجب ورود سرمایه جدید به اقتصاد شهر و هم موجب ایجاد کسب و کارهای جدید در این شهرها می‌شود.
به گفته کارشناسان ، شهرداری های کشور با کاهش هزینه های ایجاد کسب وکار جدید ، تبلیغ جذابیت ها و فرصت های سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار ، ایجاد فضاهای شروع کسب وکار با هزینه اجاره اندک ، تبلیغ شهر به عنوان مکانی برای بازدید ، تحصیل ، درمان ، اقامت و...می توانند فرصت های کارآفرینی بسیاری را ایجاد و به دنبال ان از عواید ان بهره ببرد.
کاهش هزینه‌های ایجاد کسب و کار جدید که اکنون شهرداری‌ها به عنوان عوارض از شروع کنندگان کسب و کارها، دریافت می‌کنند، گرچه خود بخشی از درآمدهای شهرداری ها را کاهش می دهد، ولی صرف نظر کردن از بخشی از این عوارض می تواند تداوم یک منبع درآمدی را برای سال‌های آتی تضمین کند.
همچنین با توجه به اهمیت اجاره مکان برای شروع فعالیت در سبد هزینه‌های راه اندازی کسب و کارها، اختصاص فضاهایی مناسب در سطح شهر یا خارج آن به عنوان پارک‌های راه‌اندازی کسب و کار، می‌تواند برای مدتی که کسب و کار بتواند به سود آوری مناسب برسد و توان اجاره مکان جدیدی را بدست آورد، حمایت مناسبی برای راه‌اندازان کسب و کارهای جدید باشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار