پژوهشگران برای مبارزه با مشکل ریزش مو به دستاوردهای هیجان انگیزی دست یافته اند که می تواند راهگشای این مشکل برای افرادی که از آن رنج می برند، باشد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ براساس جدیدترین یافته ها، پزشکان در حال بررسی شیوه جدیدی برای کاشت موهای سر طبیعی با استفاده از فولیکول های موی اهدا شده از طرف فرد اهداکننده و رشد و شبیه سازی آنها در آزمایشگاه و در نهایت پیوند مو به فردگیرنده هستند.

گفتنی است؛ پزشکان این روش را به ویژه برای افرادی که دچار سوختگی و یا زخم در ناحیه موهای سر شده اند و حتی گزینه مناسبی برای کاشت مو به صورت روش های متداول نیستند، یک راه حل جذاب می دانند.

بررسی ها نشان می دهند؛ در این روش فولیکول مو باید از فرد اهداکننده دریافت و آنگاه پس از رشد و تکثیر به فرد گیرنده پیوند زده شود.

پژوهشگران مجری این طرح ادعا می کنند که هیچ نوع دستکاری ژنتیکی در این روش وجود ندارد، اما تا رسیدن به رفع کامل مشکل طاسی بویژه در آقایان راه درازی باقی مانده و تحقیقات در خصوص این روش و مزایا و مضرات آن همچنان ادامه دارد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: مو ، شبیه سازی ، فولیکول ، ژنتیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
تولید وتکثیر فولیکولهای موی سر با چاپگر سه بعدی .و همچنین تولید داروی موضعی رفع قطعی طاسی سر در ژاپن تا سال ۲۰۲۰ و ارسال آن به بازار جهانی ...و همچنین تولید نانو الیاف شبه طبیعی موی سر با دوام پنجاه سال به بالا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام .لطفا این روش وروش دیگر که محققان ژاپنی قرار است داروی موضعی رفع قطعی طاسی سر را تا سال ۲۰۲۰ وارد بازار کنند را اختراع کنید .با تشکر.وهمچنین تولید شبه موی انسان با چاپگر سه بعدی هوشمند .
آخرین اخبار