سفر كردن براي شهروندان علاوه بر اينكه آسايش و آرامش را به همراه دارد باعث لطافت و شادابي در افراد مي شود.

 به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، سفر كردن براي شهروندان آسايش و آرامش زيادي را به همراه دارد و باعث لطافت وشادابي در افراد مي شود، اما با تردد در سطح خيابان ها و جاده ها متأسفانه گاهي اوقات منجر به اتفاقات تلخ و خطرناك مي شود.
اما با توجه به اينكه تردد خودروهاي سنگين از جمله كاميون ها و تريلرها در سطح معابر درون شهري و برون شهري ضروري است و براي حمل و نقل مواد غذايي و يا سوخت ها از آن استفاده مي شود بنابر اين رعايت نظم و تربيت و قيمت از قوانين راهنمايي و رانندگي از ضرورت هاي بسيار مهم محسوب مي شود.
بدين ترتيب مي توانيم بستري مناسب را براي همراهان خود بوجود آوريم، ا ما در اين خصوص اسماعيلي عضو هيئت علمي دانشگاه علوم انتظامي تصريح كرد: با توجه به اينكه تردد خودروهاي سنگين در سطح كشور يك امر ضروري به شمار مي آيد و براي حمل و نقل مواد غذايي و سوخت از اين وسيله استفاده مي شود، اما با توجه به اينكه محدوديت ها و ظرفيت هايي كه در سطح شهر وجود دارد مستلزم رعايت قوانين رهنمايي و رانندگي است.
وي ادامه داد: جاده هاي كشور بعنوان محور مواصلاتي و شاهراه اصلي در كشور محسوب و امكان تردد در تمام نقاط كشور از اين طريق ميسر مي شود پليس راهنمايي و رانندگي ضمن كنترل در سطح جاده ها و معابر بطور قابل توجهي در كاهش تصادفات مؤثر است.
عضو مركز تحقيقات دانشگاه شهيد بهشتي افزود: فرهنگ سازي مستلزم آموزش از طريق كنترل است و با آگاه سازي شهروندان بايد شيوه صحيح رانندگي را فرا گيرند.
اسماعيلي ادامه داد: جاده هراز يكي از محورهاي مواصلاتي به شمال كشور است كه به خصوص در ايام تعطيلات عبور و مرور در اين محور به كندي صورت مي گيرد و پليس راهنمايي و رانندگي با ايجاد محدوديت هايي مي تواند از بروز تصادفات جلوگيري كند لذا با فرهنگ و آموزش صحيح به شهروندان مي توان سيستم ها و شيوه رانندگي صحيح به شهروندان را آموزش داد و بصورت پروسه مستمر به مردم آگاهي اشان را افزايش دهند./
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار