معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت :برای املاک 200 متر پیش بینی شده تا طبقات بیشتری بدون محدودیت در زیر زمین که امکان خاک برداری وجود دارد ، پارکینگ مورد نیاز احداث و تامین شود .

  به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مهندس علیرضا جاوید با بیان این که یکی از اولویت های شهر تهران توجه به تامین پارکینگ است ، گفت : با رشد روز افزون خودروها در تهران نیاز به تامین پارکینگ ها افزایش یافته است که البته در ضوابط طرح تفصیلی توجه خوبی به موضوع  تامین پارکینگ شده است .
 
وی افزود : حداقل تامین یک واحد پارکینگ برای املاکی که مساحت 100 متر و بیشتر دارند برای هر واحد مسکونی از ضوابطی است که در این طرح در نظر گرفته و الزامی شده است.
 
معاون شهردار تهران تصریح کرد : برای این که امکان احداث بیشتر پارکینگ ها نیز وجود داشته باشد ، برای املاک 200 متر و بیشتر نیز پیش بینی شده تا طبقات بیشتری بدون محدودیت در زیر زمین به هر مقدار که از نظر فنی و ژتوتکنیک امکان خاکبرداری وجود داشته باشد ، پارکینگ مورد نیاز تامین شود .
 
جاوید با تاکید بر اهمیت پارکینگ درکلان شهر تهران اظهار کرد : همچنین درپهنه ها ی مسکونی در املاک با اراضی مساحت 200 متر و بیشتر از طبقه منفی 2 به پایین امکان افزایش سطح اشغال تا 80 درصد و درپهنه های تجاری و اداری و مختلط نیز این امکان تا 100درصد فراهم شده است .
 
وی با اشاره به ضوابط تشویقی در نظر گرفته شده در طرح تفصیلی برای احداث پارکینگ ها ی طبقاتی گفت : دربند یک مصوبه 436 کمیسیون ماده 5 ضوابط تشویقی احداث پارکینگ های طبقاتی قید شده و برای اراضی و ا ملاکی که 50 متر مربع و بیشتر مساحت دارند امکان احداث پارکینگ های مکانیزه محله ای نیز در ضوابط طرح تفصیلی مجاز اعلام شده است .
 
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران خاطر نشان کرد : سرمایه گذارانی که در اراضی و ا ملاکی با 1000 متر مربع وسعت و بیشتر پارکینگ احداث کنند می توانند از امتیاز سه طبقه و بیشتر تجاری و رستوران بهرمند شوند .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار