سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد یک امداد رسان سودانی در منطقه دارفور کشته شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، با مرگ این امداد رسان در سودان، شمار طرفداران حقوق بشر که در منطقه ناآرام دارفور کشته شده اند به چهار نفر افزایش یافت.

دفتر سازمان ملل متحد در زمینه هماهنگی در امور بشردوستانه در آخرین نشریه هفتگی خود روز پجشنبه گزارش کرد این حمله در تاریخ 23 اکتبر در پانزده کیلومتری جنوب غرب نیالا، دومین شهر بزرگ سودان اتفاق افتاد.

دفتر سازمان ملل متحد در زمینه هماهنگی امور بشردوستانه همچنین اعلام کرد: یکی دیگر از کارمندان  بشردوست نیز به همراه یک افسر پلیس در حمله افراد مسلح به خودروی آنان مجروح شده است.

در ماه ژوئیه نیز دو نفر از کارمندان یک گروه امداد رسان بین المللی در منطقه نیالا کشته شدند.

همچنین در ماه ژوئن یک امداد رسان زن سودانی که برای یک سازمان امدادرسانی بین المللی کار می کرد بر اثر گلوله ای که در مرکز دارفور به وی اصابت کرد کشته شد.

شورش ده ساله در منطقه دارفور در غرب سودان همچنان ادامه دارد اما موج خشونت های امسال یکی از بزرگ ترین خشونت های قومی در این کشور به حساب می آید که میان اعراب این منطقه اتفاق افتاد.

از ماه ژانویه تاکنون بر اثر این درگیری ها صدها نفر کشته و هزاران نفر دیگر آواره شده اند.

برخی از کارشناسان بر این باورند که به دلیل عدم توانایی دولت سودان در کنترل قبایل متحد عرب، موج خشونت ها برای دستیابی به منابع این کشور به شدت افزایش یافته است.
انتهای پیام/  
برچسب ها: دارفور ، سودان ، کشته ، امدادسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار