شهردار منطقه 19 از پیش بینی 70 عنوان برنامه به مناسبت دهه اول ماه محرم در محلات خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مهندس عباداله فتح الهی مراسم عزاداری و قرائت زیارت عاشورا را از جمله برنامه های مناسبتی محرم اعلام کرد که هرساله در حسینیه ها و سراهای محلات منطقه برگزار می شود. در این راستا علاوه بر سراهای 13 گانه محلات این برنامه در حسینیه های کوثر، مکتب العباس، آموزشگاه شهادت و ساختمان های شهرداری نواحی 4 و5  نیز با اقامه عزا برگزار می شود.
 
وی افزود: در راستای زنده نگهداشتن فرهنگ عاشورا و ترسیم آن برای نسل امروز برنامه های فرهنگی متعددی  مانند برپایی ایستگاه نقاشی با موضوع محرم در سراهای محلات، توزیع بروشورهای فرهنگ عاشورا، برگزاری کلاس آموزشی با مفهوم ایثار و آشنایی با فرهنگ عاشورا، برپایی مراسم عزاداری ویژه کودکان در سرای محله خانی آباد شمالی، برگزاری مسابقه عاشورا ویژه کودکان در خانه اسباب بازی سرای محله بهمنیار، برگزاری نشست تخصصی ویژه جوانان در ارتباط با قیام عاشورا و مسابقه نقاشی با همین موضوع در سرای محله شریعتی شمالی انجام می شود.
 
علاوه براین برای آشناسازی شهروندان بویژه کودکان و نوجوانان با شخصیت های کربلا ، برنامه ای ویژه در دارالقرآن سرای محله شریعتی شمالی به اجرا درمی آید. در همین راستا نیز علاوه بر برپایی نمایشگاه نقاشی و عکس و پوستر در سراهای محلات، بروشورها و بسته های فرهنگی نیز در خانه های عترت و قرآن توزیع می شود.
 
به گفته شهردار منطقه به مناسبت شهادت حضرت علی اصغر (ع) و امام سجاد (ع) مراسم عزاداری در سرای محله اسفندیاری بستان همزمان با روز شهادت برگزار می شود. همچنین طبق سنت گذشته همایش شیرخوارگان حسینی یکشنبه 19 آبان در سرای محله شریعتی شمالی برگزار خواهد شد.
 
فتح الهی ادامه داد: برای رفاه حال شهروندان در ایام عزاداری، خدماتی همچون انجام تست رایگان قند و فشار خون طی روزهای 14 و 18 آبان در بوستان شقایق، برپایی ایستگاه های صلواتی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در محلات و مجموعه های فرهنگی و اجرای تورهای زیارتی به امامزادگان طی دهه اول محرم انجام می شود.
 
همچنین توزیع سطل زباله و نایلکس بین هیئات مذهبی، توزیع مواد شوینده و بنر بین مساجد، ساخت سقاخانه گلی جهت روشن کردن شمع در سرای محله رسالت و برپایی سفره احسان به همراه توزیع نذورات از دیگر خدماتی است که به مناسبت ماه محرم ارائه خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار