باشگاه های فوتبال فرانسه اعلام کردند قصد دارند در اعتراض به وضع مالیات های سنگین بر درآمد، اعتصاب کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، این خبر پس از آن منتشر شد که فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه درخواست باشگاه های فوتبال را برای معاف شدن از مالیات 75 درصدی بر درآمدهای بالا رد کرد.

این اعتصاب - که برای هفته پایانی ماه نوامبر برنامه ریزی شده و شامل باشگاه های حاضر در لیگ یک و دو در دسته برتر و همچنین دسته های پایین تر می شود - نخستین اعتصاب در فوتبال فرانسه از سال 1972 محسوب می شود.

روسای باشگاه های مختلف فوتبال فرانسه روز پنجشنبه در تلاش برای معاف شدن خود از مالیات های سنگین بر درآمدهای بالا با رئیس جمهور این کشور دیدار کردند اما این نشست برای آنها نتیجه ای نداشت.

اولاند در بیانیه ای خطاب به باشگاه های فوتبال این کشور گفت مالیات بر درامد های بیش از یک میلیون یورو - یک میلیون 400 هزار دلار - باید « شامل همه شرکت های مربوطه شود.»
اولاند گفت:« لزوم ایجاد توازن دوباره در درآمدهای عمومی ، درخواست از شرکت ها را برای پرداخت مالیات توجیه می کند.»

او همچنین از باشگاه های فوتبال دعوت کرد در توسعه « الگوی اقتصادی متوازن و پایدار » برای صنایع با دولت همکاری کنند . روسای باشگاه های فوتبال فرانسه اعلام کرد در حال حاضر گزینه ای پیش روی خود نمی بینند جز این که اعتصاب کنند.

فدریک تیه رز رئیس لیگ فوتبال فرانسه گفت:« رئیس جمهور با دقت سخنان ما را شنید اما توجهی به آن نکرد. ما هیچ راه حلی نیافتیم بنابراین ، اعتصاب خواهیم کرد.»

اجرای مالیات - که یکی از تعهدات فرانسوا اولاند در زمان انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بود - بخشی از بودجه سال اینده این کشور محسوب می شود اما هنوز پارلمان فرانسه آن را تصویب نکرده است.

این وضع مالیات موقتی است و درامدهای امسال و سال 2014 را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
این اقدام برای کمک به دومین اقتصاد منطقه یورو و کاهش کسری بودجه شدید آن اتخاذ شده است.

پیشنهاد اولیه اولاند برای وضع مالیات بر درآمدهای بیش از یک میلیون یورو از سوی دادگاه عالی این کشور رد شد و آن را مغایر قانون اساسی خواند.

اما دولت اولاند پیشنهاد خود را اصلاح کرد و بدین ترتیب بر اساس این قانون، در حال حاضر نرخ مالیاتی 75 درصد برای شرکت ها و افرادی که بیش از یک میلیون یورو درآمد دارند، اعمال خواهد شد.

باشگاه های فوتبال می گویند این اقدام آنها را تحت تأثیر قرار می دهد زیرا آنهاقراردادهای کوتاه مدت با بازیکنان امضا کرده اند.

آنها می گویند وضع چنین مالیاتی تلاش برای جذب استعدادهای فوتبالی را غیر ممکن خواهد ساخت.

باشگاه های حاضر در لیگ یک و دو فرانسه در اعتراض به این موضوع اعلام کرده اند از روز 29 ماه نوامبر تا دوم ماه دسامبر به سبب آنچه که آن را « اعتراضی تاریخی » توصیف کرند ، در بازی ها شرکت نخواهند کرد.

باشگاه های فوتبال می گویند این اقدام برای لیگ یک ، 44 میلیون یورو هزینه خواهد داشت و درآمدهای بالا شامل حدود 120 بازیکن در 14 باشگاه می شود.

در حال حاضر تیم فوتبال پاری سن ژرمن فرانسه بیش از 10 بازیکن دارد که درآمدشان بیش از یک میلیون یوروست. زلاتان ابراهیموویچ یکی از این بازیکنان است.


انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار