مدیرانجمن بین المللی ارزیابی تاثیرات گفت: تاثیرات اجتماعی همانند تاثیرات زیست محیی نیست که نمها زمانی پدید آید که کاوش و حفاری زمین آغاز گردد، بلکه تاثیرات اجتماعی لحظه ای آغاز می شود که حدسی به میان می آید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، ماریا استیوس درهمایش ارزیابی تاثیرات اجتماعی پروژه‌های شهری، افزود: بزرگترین تاثیر اجتماعی هراس و اضطراب ناشی از یک پروژه بزرگ شهری است و هر چه بیشتر مردم سهمی در تصمیم گیری دشته باشند این موضوع پویا تور می شود و سرمایه اجتماعی ساخته می شود و ضمن به حداکثر رسیدن فواید پروژه از پیامد های مضر جلوگیری می کند.

وی تصریح کرد: با ارزیابی قبل از پروژه زمینه تصمیم گیری بهبود می یابد روابط بهتر با اجتماعات محلی برقرار شده و از اشتباهات پر هزینه اجتناب می شود و بدنه قانون گذار دولت از تصمیمات بهنر سود می برند.

وی در پایان گفت: اجرای اجتماعی آن چیزی است که در پی تکمیل مطالعات ازیابی و صدور مجوز ساخت می آید. اینکه چگونه فازهای بعدی ساخت و سنگهداری مداوم می تواند به شکلی موثر مسائل اجتماعی را مدیریت کند که آن نقش پژوهشگر و متخصص را در انجام پروژه ها می طلبد.


برچسب ها: انجمن ، بین ، المللی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.