عضو کمیسیون حقوقی شورای اسلامی تهران گفت: بررسی اعتراض فرمانداری به مصوبه برون سپاری شورای سوم و همچنین بررسی آئین نامه شورا از نظر حقوقی از جمله برنامه های این کمیسیون است.

پرویز سروری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: برنامه حقوقی شورای شهر دو نوع برنامه را در برمی گیرد که شامل برنامه های اجرایی که از سوی رئیس شورا به کمیسیون ارجاع داده می شود و دیگر اینکه با توجه به نو پا بودن این کمیسیون بحث شرح وظایف و ساختار کمیسیون بسیار اهمیت دارد.  
 
عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران اظهار داشت: این کمیسیون در موارد اجرایی می بایست بر طبق زمان بندی مشخصی که اعلام می شود عمل کند و به دلیل اینکه هنوز کمیته های این کمیسیون سازمان پیدا نکرده اند در حال حاضر به صورت اجماعی بررسی می شوند.  
 
وی افزود: اما کار جدی در رابطه با ساختار، شرح وظایف و تعیین حدود اختیارات کمیسیون نظارت در حال بررسی است.  
 
سروری در ادامه با اشاره به مرز بندی کمیسیون نظارت با معاونت نظارت بر شورا بیان داشت: بحث تعامل کمیسیون نظارت و مرز بندی های که بین این دو وجود دارد و همچنین تعاملاتی که کمیسیون نظارت با شهرداری و مجموعه های فرادست می تواند داشته باشد از دیگر برنامه های این کمیسیون است.  
 
وی با اشاره به برخی موارد اجرایی در حال بررسی در کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر ادامه داد: از جمله مباحثی که در حال حاضر این کمیسیون به آن می پردازد بحث آئین نامه شورا از نظر حقوقی است که هم اکنون در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته است.  
 
عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: از دیگر موارد مورد بررسی این کمیسیون در حال حاضر بررسی مصوبه شورای شهر سوم در رابطه با برون سپاری است که برخی دستگاهها به ویژه فرمانداری در رابطه با آن انتقادات و اعتراضاتی را داشته اند و معتقدند که بحث حاکمیتی در برخی موارد آن منظور نشده و این موضوع در حال بررسی است تا موضوع برون سپاری به صورت دقیق تری مورد بررسی قرار گیرد و با جدا کردن موارد حاکمیتی برون سپاری به صورت دقیق و سالم صورت گیرد./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار