شبکه تلویزیونی سی ان ان در خبری فوری اعلام کرد،کنگره آمریکا قرار است برخی از بازماندگان حمله به لیبی را مجبورکند در این زمینه شهادت دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، بیش از یکسال از حمله به سفارت آمریکا در لیبی می گذرد و همواره جمهوریخواهان کنگره خواهان شهادت بازماندگان شدند.

کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان تصمیم گرفته است افسران امنیتی سیا حاضر در بنغازی را مجبور کند درباره جزییات این حادثه توضیح دهند.

به گفته منابع خبری سی ان ان این افراد در پشت درهای بسته در تحقیق محرمانه کنگره درباره این حادثه شهادت خواهند داد.

درو گریفین ، گزارشگر تحقیقی شبکه خبری سی ان ان در گفتگو با این شبکه درباره مطالبی که نمایندگان کنگره خواستار روشن شدن آنها در ارتباط با این حمله اند گفت اعضای کنگره نمی خواهند اطلاعاتی که به دست آنها می رسد فیلتر شده باشد. آنها خواستار پاسخ صریح شرکت کنندگان در نشست های پرسش و پاسخ کنگره به سه پرسش اساسی هستند: اولا، ماموریت سیا در لیبی چه بوده است؟ این اتهامات مطرح بوده که سیا یک برنامه انتقال اسلحه در لیبی به اجرا گذاشته بود و در چارچوب این برنامه از لیبی برای شورشیان سوریه اسلحه ارسال می شده است. این مسئله باید شفاف باشد. یک مقام اطلاعاتی ارشد آمریکا به ما گفته است این اتهام صحت ندارد و مقامات آمریکایی در بنغازی چه قبل و چه بعد از حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی به هیچ وجه درگیر برنامه ارسال اسلحه برای شورشیان سوریه یا هیچ منطقه درگیر جنگ دیگری نبوده اند. سوال دوم این است : جزئیات تلاش های ناکام در زمینه امداد و نجات چه بوده است؟ این سوالی است که خانواده ها کارکنان کنسولگری می خواهند جواب آن را بدانند.

ما شنیده ایم که گروهی از ماموران نجات در ساختمان سیا در کنسولگری در زمان حمله مسلح و آماده بودند که در عرض چند دقیقه پس از این حمله به مقابله با تهاجم بپردازند اما گفته می شود جلو آنها را گرفتند تا اینکه آنها در نهایت به این نتیجه رسیدند که مستقلا وارد عمل شوند و عملیات نجات را به اجرا بگذارند. اعضای کنگره می خواهند علت این مسئله را بدانند. سوال پایانی نیز این سوال سیاسی است که آیا دولت آمریکا بلافاصله متوجه شده بود که این یک حمله تروریستی از قبل برنامه ریزی شده بوده است، و اگر متوجه این شده بود چرا مقامات دولتی ابتدا مدعی شدند که این یک شورش فی البداهه در اعتراض به یک فیلم ضد اسلامی بوده است؟ اینها سوالاتی است که اعضای کنگره آمریکا می خواهند تا همین چند هفته آینده به آنها پاسخ داده شود.

سفیر آمریکا و سه تن دیگر در این حمله تروریستی کشته شدند.


انتهای پیام/

برچسب ها: کنگره ، آمریکا ، لیبی ، توضیح ، حمله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار