رابرت فورد سفیر آمریکا در دمشق از اختلاف میان مخالفان سوریه پرده برداشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم:"رابرت فورد" در جلسه ای با هدف بررسی موضوع سوریه که روز پنج شنبه درکنگره آمریکا برگزار شد، گفت که در ماه اکتبر درحال رفت و آمد میان واشنگتن و خاورمیانه بوده تا حمایت مخالفان میانه روی سوری را جلب کند و مسیر را برای پیشبرد راه حل سیاسی برای بحران سوریه هموار سازد.

فورد با بیان اینکه نظام و مخالفان سوری درحال حاضر قادر به دستیابی به نتیجه ای برای حل بحران سوریه نیستند ، افزود:" به همین دلیل آمریکا تلاش می کند تا با روسیه و سازمان ملل به راه حل سیاسی برای بحران سوریه دست پیدا کند".

وی اظهار داشت: یازده کشور با تشکیل جلسه در لندن بر لزوم اجرای بیانیه " ژنو 1 " به توافق رسیدند و این کشورها با روسیه و آمریکا به این نتیجه رسیدند که نشست ژنو باید منجر به تشکیل دولت انتقالی طبق توافق نظام سوریه و مخالفان شود.

سفیر آمریکا در دمشق افزود: توافق در سوریه، همان راه حل سیاسی است که اغلب سوری ها و همه کسانی که از مخالفان و نظام سوریه حمایت می کنند ، خواهان آن هستند.

فورد به توافق آمریکایی ها با همه کشورهای مزبور درباره حق معارضان در اعتراض به جزئیات اشاره کرد و گفت: شاید این مساله غیرمعقول باشد که هر کدام از گروه های مخالف بشار اسد را بپذیرند ، از این رو ، مخالفان باید راهکار معقولی را در مذاکرات مطرح کنند.

وی اظهار داشت همه کسانی که از نظام سوریه حمایت می کنند ، ممکن است که بشار اسد را نخواهند ، اما شاید به دنبال جایگزینی معقول باشند که مخالفان او را مطرح کنند، اما انتخاب جایگزین معقول به علت رقابت شدید میان افراطی ها و میانه روها دشوار است.

فورد تاکید کرد آمریکا باید به منادیان صلح و تسامح که درعین حال نظام سوریه و افراط گری را قبول ندارند، کمک کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار