دولت قطر سیاست های سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی علیه بخش های اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و منابع طبیعی فلسطینیان را محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛به گزارش خبرگزاری رسمی قطر، قنا، از نیویورک ، "شیخ جاسم بن عبدالرحمان آل ثانی" نماینده دولت قطر ، در بیانیه ای به سیاست های اسرائیل در توسعه شهرک ها اشاره کرد و افزود:سیاست شهرک سازی در اراضی فلسطینی از عوامل اساسی محرومیت مردم فلسطین از نیازهای ضروری زندگی چون منابع آب و خدمات اجتماعی است.

وی افزود :سیاست های غیر قانونی اسرائیل که رژیمی مبتنی بر اشغالگری است سبب شد تا مردم فلسطین از حقوق خود در بهره مندی از منابع طبیعی محروم شوند زیرا این منابع در اشغال اسرائیل است تا همین اشغالگری سبب کاهش بی سابقه سطح زندگی فلسطینیان و افزایش میزان بیکاری در میان جوانان فلسطینی شود.

وی در این بیانیه که به کمیسیون امور اقتصادی و مالی سازمان ملل متحد تحویل داده شد به بند ویژه حاکمیت مردم فلسطین بر اراضی اشغال شده فلسطینی از جمله شرق قدس و حق ساکنان عرب در بلندی های جولان سوریه بر منابع طبیعی موجود در این منطقه اشاره کرد و نوشت: شرایطی که اسرائیل به دلیل محاصره چند ساله نوار غزه، سیاست تخریب منازل، اراضی کشاورزی و تسلط بر منابع طبیعی در فلسطین به وجود آورد شرایط زندگی را برای فلسطینیان دشوار کرد.

قطر سیاست های اسرائیل را غیر انسانی، غیر قانونی ، ناقض حقوق بشر و بر خلاف مفاد قطعنامه های سازمان ملل متحد دانست و افزود: بی توجهی اسرائیل به قطعنامه های مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل متحد به معنی بی توجهی به جایگاه این سازمان بین المللی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار