تظاهرات هزاران بازنشسته ومعلول يونانی در اعتراض به طرح های ریاضتی

هزاران نفر از بازنشستگان و معلولان جسمي در يونان با برپايي تظاهرات خياباني در آتن، عليه سياستهاي رياضت اقتصادي دولت اين کشور فرياد اعتراض سر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ خيابانهاي آتن روز پنجشنبه شاهد انبوه تظاهرکنندگاني بود که طرح هاي رياضتي دولت را باعث سوق پيدا کردن سطح زندگي خود به سوي فقر و تنگدستي مي دانند.

گروه اول اين معترضان که عمدتاً از اقشار بازنشسته بودند، در ابتدا مقابل ساختمان شوراي شهر آتن تجمع و سپس به سوي ساختمان وزارت بهداشت راهپيمايي کردند.شرکت کنندگان در اين تظاهرات ضمن حمل پلاکاردها و دست نوشته هاي گوناگون شعارهاي مختلفي در اعتراض به قطع بودجه هاي دولتي و افزايش طرحهاي رياضتي سر دادند.

ديموس کومبوريس، يکي از شرکت کنندگان در اين راهپيمايي که رياست يکي از انجمن هاي بازنشستگي را نيز بر عهده دارد، در اظهاراتي در اينباره گفت: ما پولي براي خريد نان نداريم. ما پول دارو و درمان نداريم. براي ما هيچ چيز ديگري باقي نمانده است بجز اينکه سعي و تلاش نماييم تا اين سياستهاي را براندازيم.

همزمان با اين تظاهرات، صدها نفر از معلولان جسمي با تجمع مقابل وزارت کار يونان، به سياستها و مقررات جديدي که به گفته آنها باعث به حاشيه رانده شدن آنان و ابتلاي آنها به فقر و تنگدستي شده است، اعتراض کردند.

گريگوريس موسيوس، رئيس اتحاديه معلولان و ناتوانان جسمي يونان ضمن اعتراض به اينکه تلاشهاي صورت گرفته براي تسهيل کار بخشهاي مرتبط با امور معلولان تنها به ايجاد تأخيرهاي بيشتر در کارها منجر شده است، گفت: در حال حاضر مدت زمان لازم براي برقرار شدن حقوق بازنشستگي و از کار افتادگي يک فرد بين شش ماه تا يک سال به طول مي انجامد و در اين مدت افرادي که در انتظار دريافت حقوق خود هستند، از خدمات درماني و تأمين دارو نيز بي بهره اند.

در پايان اين گزارش به اين نکته اشاره شد که دولت يونان از سال دو هزار و ده ميلادي تاکنون، در سايه بحران اقتصادي در جهان، تلاش کرده است تا با بهره مندي از کمکهاي مالي اتحاديه اروپا و صندوق بين المللي پول از بحران مالي پيش روي خود گذر کند، اما اين اتفاق هنوز براي اين کشور رخ نداده و تبعات و بار مالي اين وضعيت بر دوش اقشار مختلف جامعه از جمله بازنشستگان و معلولان در کشور افتاده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار