بيماري هاي پوستي از بيماري هاي شايع دوران بارداري به حساب مي آيد که به دليل تغييرات زيادي که در بدن به وجود مي آيد، اين بيماري ها خودشان را در اين دوران نشان مي دهند.

دکتر ثقفي، متخصص زنان و زايمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برخي از بيماري هاي پوستي وجود دارند که مخصوص دوران بارداري است اما تمام خانم ها به اين بيماري دچار نمي شوند.

وي افزود: بيماري هاي پوستي در دوران بارداري به دليل تغييرات روحي و رواني در زنان باردار نيست و افزايش کيست هورمون ها از مهمترين علل آن است.

وي در ادامه گفت: بيماري هاي پوستي در زنان باردار و دلايل اينکه چه خانم هايي به بيماري پوست دچار مي شود يا نه به اثبات نرسيده و اين بيماري الزاما به دليل تغييرات روحي و رواني در زنان باردار نمي باشد بلکه افزايش کيست هورمونها در ايجاد بيماريهاي پوستي بسيار نقش بسزايي دارد.

وي اذعان داشت: هيچ راهکاري براي پيشگيري از بيماري هاي پوستي در دوران بارداري وجود ندارد.

وي خاطرنشان کرد: برخي از خانم هاي باردار بعد از اتمام دوره بارداريشان اين بيماري ها در پوستشان عود مي کند که با کمک برخي داروها درمان مي شود.

وي در خاتمه گفت: خانم هاي باردار که دچار ناراحتيهاي پوستي مي شوند مي توانند از دارو استفاده کنند و هيچ آسيبي به جنين وارد نمي کند و استفاده از اين دارو بايستي به تجويز پزشک باشد./

انتهاي پيام/

برچسب ها: دارو ، باردار ، بیماری ، شایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار