رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید از شهر شانگهای گفت: تحولات در چین در دو دهه اخیر از نظر نوع سرمایه‌گذاری و همچنین استفاده از تکنولوژی‌ها و به استخدام درآوردن آنها بسیار چشمگیر است.

"علی لاریجانی"در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بازدید از شهر شانگهای و ساختمان‌های مرکز کنترل شهری، برج مخابراتی و ... گفت:‌ تحولات چین در دو دهه اخیر بسیار چشمگیر و استثنایی است؛ هم از نظر نوع سرمایه‌گذاری که انجام شده و همچنین استفاده از تکنولوژی‌ها و به استخدام درآوردن آنها این مسئله قابل تامل است.  
 
وی افزود: در واقع باید به این نکته اشاره کرد که جهشی بزرگ هم از نظر ثروت‌اندوزی و هم از نظر بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مدرن در این دو دهه در چین به وقوع پیوسته است.  
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که بسیار کنجکاو بودم که ببینم این تحولات چگونه به وقوع پیوسته است تصریح کرد: یکی از مناطق مهمی که نقطه ثقل این تحولات است شهر شانگهای بود که از حالت یک شهر بندری متعارف تبدیل به مرکز بزرگ تجاری و صنعتی شده و از این مکان صنایع مهمی به نقاط مختلف دنیا صادر می‌شود که باید به این نکته توجه کرد که این شهر از نظر بارگیری بنادر هم مقوله‌ای استثنایی را در خود جای داده به طوری که شاید دومین بندر بزرگ جهان باشد.  
 
لاریجانی در ادامه اظهار داشت: اینکه این شهر چگونه به مرکز ثقل اقتصادی تبدیل و تحولی بزرگ را چگونه در چین بوجود آورد برای ما مهم است از این نظر که روش کار را تاحدی متوجه شویم، از نظر طراحی شهر و نوع تحولاتی که به آنها اشاره شد بیانگر این بود که با عزم، طراحی دقیق، استمرار مدیریت و هدف‌گیری صحیح، چنین کارهایی انجام شده است.  
 
رئیس مجلس خاطرنشان کرد: این مسئله مهمی است که هم مدیریت‌ها قابلیت کافی برای پیشرفت داشته و بر مدیریت توانا باشد و هم اینکه در مدیریت استمرار و تداوم وجود داشته باشد تا پایه‌های اقتصاد یک کشور متزلزل نشود. 

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار