اتحاديه اروپا پنجشنبه از سرعت يافتن شهرک سازي رژيم صهيونيستي ابراز تاسف و خاطر نشان کرد اين شهرک هاي يهودي نشين بر اساس قوانين بين المللي غير قانوني است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي چهارشنبه موافقت خود را با چهار طرح ساخت 1500 واحد مسکوني در بخش شرقي بيت المقدس اعلام کرد.

کاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا اعلام کرد :« من مي خواهم يادآور شوم 27 سپتامبر ، گروه چهارجانبه خاورميانه از همه طرف ها خواست از هر گونه اقدامي که اعتماد را مختل مي کند يا به نوعي مرتبط با مسايل مربوط با وضع نهايي بيت المقدس است ، خودداري کنند.»

وي گفت :« اتحاديه اروپا به طور مداوم اعلام مي کند شهرک ها بر اساس قوانين بين المللي غير قانوني است . اين اتحاديه همچنين از اسرائيل مي خواهد به شهرک سازي از جمله گسترش طبيعي شهرک سازي پايان دهد و واحدهاي مسکوني را که از مارس 2001 ساخته شده است ، برچيند.»

اشتون گفت:« اتحاديه اروپا از آخرين اخبار درباره شهرک سازي متاسف است. از هر اقدامي که مي تواند گفتگوهاي فعلي را مختل کند بايد جلوگيري شود. رهبري شجاعانه و مصممي براي موفقيت اين گفتگوها نياز است. اتحاديه اروپا به حمايت از اين روند ادامه مي دهد.»

چهارشنبه ، تشکيلات خودگردان فلسطيني اعلام کرده بود « سياست شهرک سازي روند صلح را نابود مي کند و پيامي به جامعه بين المللي است که اسرائيل دولتي است که به حقوق بين المللي احترام نمي گذارد و همچنان موانعي را پيش روي اين روند قرار مي دهد.»
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار