ميري با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه صادرات "زعفران" گفت : رفع اين مشکلات سبب افزايش ميزان صادرات مي شود.

غلام‌رضا ميري در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: توليد و جمع‌آوري زعفران به روش سنتي انجام مي‌گيرد.
 
وي با اشاره به کيفيت بالاي زعفران توليد کشور اظهار داشت: با توجه به رتبه اول ايران در توليد زعفران جهان و هم‌چنين با توجه به ورود رقباي جديد به عرصه توليد بايد با تغيير روش سنتي به مکانيزه ضمن کاهش هزينه تمام شده‌ي توليد سبب افزايش بيش از پيش کيفيت زعفران شد.
 
رئيس اتحاديه‌ي صادرکنندگان و فروشندگان زعفران افزود: هم چنين وزارت امور اقتصاد و دارايي صادرکنندگان را موظف کرده ارز حاصل از صادرات زعفران را به اتاق مبادلات ارزي تسليم کنند.
 
ميري اضافه کرد: طی جلساتی که ما با برخی مسئولین بلند پایه داشتیم، آن ها قول دادند اخذ تعهدات ارزی از صادرکنندگان  لغو شود.
 
 
نايب رئيس شوراي زعفران با اشاره به اين که زعفران محصولي کشاورزي بوده و از کشاورزان خريداري مي شود افزود: سازمان امور مالياتي از اتحاديه کدملي  کشاورزان را درخواست مي‌کند که کشاورزان به دلايل مختلف حاضر به دادن کد فوق نيستند و به همين دليل توليدات خود را به جاي تشکل‌ها به افراد زير‌پله‌اي مي‌فروشند.
 
 
ميري با بيان اين که هزينه حمل و نقل زعفران بسيار بالا است اضافه کرد: حمل و نقل اين محصول با هواپيما انجام مي‌شود ما براي هر کيلوزعفراني که بسته‌بندي شد حدود يک ميليون و 500 هزار تومان هزينه حمل و نقل مي‌پردازيم.
 
وي در پايان خاطر نشان کرد : رفع موانع فوق سبب افزايش ميزان صادرات زعفران مي شود .
برچسب ها: صادرات ، زعفران ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار