رئيس جهادکشاورزي آذربايجان‌شرقي با اشاره به اينکه در حال حاضر صادرات شير و محصولات لبني جزو يکي از اقلام بزرگ صادرات استان است، گفت: با تغيير نرخ ارز مرجع در واردات نهاده‌هاي دامي مديريت بهينه واحدهاي دامي بيش از پيش اهميت يافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، محمديان گفت : يکي از مهمترين عوامل تعيين کننده قيمت شير و گوشت، نهاده‌هاي دامي است که بخشي از نهاده‌هاي دامي از طريق واردات تأمين و بايد به موقع در اختيار دامداران قرار گرفته و مصرف آن نيز به دقت مديريت شود.

وي با اشاره به اين که تصميم‌گيري در زمينه شير بايد با مديريت هماهنگ و يکپارچه صورت گيرد تا ارتباط مناسبي بين حلقه‌هاي مختلف زنجيره توليد شير حاصل آيد، افزود: در اين زمينه فرآيند مديريت تعيين قيمت نهاده‌هاي دامي نيز از اهميت بالايي برخوردار بوده و بايد روند توزيع نهاده‌هاي دامي وارد شده به کشور از نظر ميزان، قيمت و نحوه تحويل به صورت کارشناسي و درکمترين زمان ممکن مشخص و اجرايي شود.

محمديان با بيان اينکه تلاش نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و کميسيون کشاورزي در انتزاع شرکت پشتيباني امور دام از وزارت صنعت، معدن و تجارت، نويد بازگشت آرامش به چرخه توليد تا توزيع نهاده‌هاي دامي را مي‌دهد ادامه داد: با اجرايي شدن اين مصوبه، براي حل مشکلات توليدکنندگان اين چرخه اقتصادي گام‌هاي ارزنده‌تري برداشته می شود.

رئيس سازمان جهادکشاورزي استان، با اظهار اين که در تلاش است با استفاده از ظرفيت‌هاي موجود از طريق افزايش سرمايه در گردش واحدهاي توليد دامي را اجرايي کند گفت: قرار است در کنار آن با عملي کردن روند تحويل مواد اوليه شامل ذرت، جو و کنجاله به توليدکنندگان و حذف واسطه‌ها اقدام کنند.

محمديان با اشاره به اينکه در حال حاضر صادرات شير و محصولات لبني جزو يکي از اقلام بزرگ صادرات است، گفت: صنعت لبنيات استان ظرف سه دهه گذشته، رشد مطلوبي داشته و در صورت واردات نهاده‌هاي دامي با ارز مبادله‌اي نگراني از اين امر که نرخ توليد شير در دامداري‌ها افزايش يافته و اين موضوع بر قيمت نهايي شير و محصولات لبني کاملا تأثيرگذار باشد.

وي تصريح کرد: تعامل تشکل‌هاي دامي با سازمان و گسترش همکاري نهادهاي ذيربط جهت همکاري بيش از بيش براي جلوگيري از ورود دلالان و واسطه‌ها به بازار بسيار مهم است/س

 

برچسب ها: صادرات ، محصولات ، لبنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.