منابع دولتي عراقي در استان بابل فاش کردند شماري از تروريستهاي انتحاري در آستانه ماه محرم از عربستان، قطر و سوريه به عراق نفوذ کرده‌اند تا عليه عزاداران امام حسين عليه السلام حملات انتحاري انجام دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه، از طرف ديگر مرزبانان بيست و هفت تروريست را که از حملات نيروهاي ارتش سوريه گريخته بودند هنگام تلاش براي ورود از سوريه به عراق به هلاکت رساندند و تعدادي از تروريستها نيز درحملات نيروهاي عراقي کشته يا دستگير شدند.

ناديا عبيدي خبرنگار شبکه سوريه در بغداد در گزارشي با اعلام اين خبر افزود تروريستهاي انتحاري که از عربستان ، قطر و سوريه به عراق آمده‌اند به منطقه معروف به مثلث مرگ در شمال استان بابل وارد شده‌اند.

وي افزود از طرف ديگر نيروهاي لشکر 17در بغداد و لشکرهاي دوم و سوم در موصل و پليس استان صلاح‌الدين به مخفيگاههاي گروهک موسوم به دولت اسلامي در عراق و شام در حمام العليل ، لطيفيه ، عرب جبور و شاخص يورش بردند که به کشته شدن چهار تن از فرماندهان گروه تروريستي القاعده و کشف دو کارگاه ساخت بمب و يک مخفيگاه سلاحهاي نيمه سنگين و سبک منجر شد.

مرزبانان عراقي نيز توانستند هشت تروريست را که از حملات ارتش سوريه به شهرهاي  رطبه و قائم فرار کرده بودند دستگير کنند.

عدنان شمخاني عضو کميسيون امنيت و دفاع در پارلمان  عراق گفت: باندهاي تروريستي پس از پيشروي بسيار واضح و روشن ارتش سوريه و نتايج به دست آمده و همچنين پس از عقب نشيني بين  المللي، به دنبال کانونهاي  امن ديگري در مناطق ديگر هستند. اين بسيار طبيعي است که آنها به فکر جاي امن ديگري هستند. نزديک ترين مناطق نيز مناطق مرزي عراق با سوريه است به خصوص آنکه القاعده و سازمانهاي تروريستي در اين مناطق حضور دارند و طرح واحدي دارند. آنها به مناطق ديگر نيز خواهند رفت تا کانونهاي جديدي براي فعاليتهاي خود پيدا کنند.

نيروهاي امنيتي توانستند دو فرد انتحاري را که يک دستگاه موتور سيکلت را بمب گذاري کرده بودند بکشند. دو تروريست نيز هنگام تلاش براي بمب گذاري در جنوب شهر لطيفيه کشته شدند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار