رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 360 هزار هکتار از اراضی دیم و آبی استان به زیر کشت محصول استراتژیک گندم برود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ عادل عبدایمانی  در سومین جلسه ستاد کشت پاییزه استان اردبیل اظهار داشت: با عنایات خالق بی‌همتا در بارندگی‌های مفید اخیر کشاورزان و تولید‌کنندگان با حمایت‌های کارشناسان، مهندسان و ناظران که همواره برای تأمین و تهیه به موقع نهاده‌های کشاورزی حتی با ارائه توصیه‌های فنی و مهندسی تلاش می‌کنند در مناطق سردسیری مشغول کشت محصولات گندم، جو و کلزا در فصل پاییز هستند.

وی گفت: امسال تا آخرین لحظات کاری کشاورزان در امر کشت پاییزه، مهندسان، محققان و ناظران در بخش‌های مختلف به همراه آنان در سر مزرعه حضور فعال داشته به طوریکه این همکاران با ادوات الگویی و حفاظتی سعی در کشت تخصصی و بهینه این محصولات را دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از 360 هزار هکتار از اراضی آبی و دیم استان به کشت محصول استراتژیک گندم برود.

عبدایمانی بیان کرد: بیش از 17 هزار تن بذور انواع گندم و جو در بین زارعان توزیع شده، با این توضیح که حتی اگر کشاورزی بخواهد بذر مورد نیاز خود را از سال‌های گذشته بکارد، دستگاه‌های بوجاری در سراسر استان آماده ارائه خدمات هستند.

وی در ادامه از کشاورزان دیم‌کار استان خواست با رعایت اصل آیش و پرهیز از کاشت مکرر محصول خاص تناوب زراعی را نیز رعایت کنند/س.

برچسب ها: اردبیل ، کشت ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.