قطعه ويژه اموات مسلمان شهر «لوكورنو» در شهرستان «سن سنت‌-دنيس» فرانسه، ديروز، هفتم آبان‌ماه، افتتاح شد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی«yabiladi»، قطعه ويژه اموات اسلامی شهر «لوكورنو» ديروز با حضور مقامات مسلمان و اعضای شهرداری افتتاح شد تا از اين پس، مسلمانان بتوانند اموات خود را با رعايت اصول شرعی در اين بخش به خاك بسپارند.

بيش از نهصد قبر در اين قطعه از آرامگاه شهر لوكورنو آماده شده است تا مسلمانان شهرستان «سن سنت ـ دنيس» به راحتی بتوانند اموات خود را در آن‌جا به خاك بسپارند.

عليرغم درخواست‌های مكرر مسلمانان برای اختصاص قطعاتی در قبرستان‌های فرانسه به اموات مسلمان، دولت اين كشور تلاش زيادی در اين راستا انجام نداده است و به همين دليل بسياری از مسلمانان وصيت می‌كنند كه پس از مرگ به كشورهای اصلی خود انتقال داده شده و در آن‌جا دفن شوند.

«سليمان ناظور»، نميانده شورای مسلمانان فرانسه، در مراسم افتتاحيه اين قطعه، عنوان كرد: در حال حاضر حدود دويست قبرستان در فرانسه پذيرای اموات مسلمانان هستند و اصول اسلامی را برای دفن، به رسميت می‌شناسند. متأسفانه به دلايل سياسی هنوز هم مسلمانان برای به خاك سپردن اموات خود در فرانسه با مشكلاتی مواجه هستند.

وی افزود: افتتاح قطعات ويژه مسلمانان در شهرهای مختلف نشان می‌دهد كه اگر تلاش صورت گيرد، شهروندان آماده پذيرش همزيستی با مسلمانان هستند و به خواسته‌های مشروع نيز احترام می‌گذارند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار