پديدار شدن افق هاي تازه اي درباره ادامه سياست تسهيل پولي بانک مرکزي آمريکا و افزايش ذخيره سازي نفت اين کشور باعث شد تا بهاي نفت در بازار معاملات نفتي روز چهارشنبه نيويورک کاهش يابد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه ؛ بهاي هر بشکه نفت خام سبک شيرين، وست تگزاس اينترمدييت، درمعاملات بازار نفتي نيويورک،نايمکس،براي تحويل در ماه دسامبر با 91 سنت کاهش نسبت به پايان معاملات روز کاري پيشين، به 97 و 29 سنت رسيد.

مات اسميت از شرکت توليد انرژي الکتريکي و مهندسي برق اشنايدر الکتريکSchneider Electric که در زمينه مديريت انرژي تخصص دارد در همين باره مي‌گويد علت کاهش بهاي نفت در بازار معاملات نفتي نيويورک از يک طرف به افزايش ذخايرهفتگي آمريکا بر مي گردد که روز گذشته رقم آن اعلام شد. ذخاير هفتگي نفت آمريکا در هفته منتهي به 25 اکتبر به دو ميليون و200 هزار بشکه رسيد. از سوي ديگر کاهش قيمت نفت در بازار معاملات نفتي نيويورک به تصميمات کميته سياست پولي بانک مرکزي آمريکا نيز بر مي گردد.اين کميته قرار است امروز به نشست دو روزه خود درباره سياست هاي پولي کشور در آينده پايان دهد ونتايج آن را اعلام کند.

 بانک مرکزي آمريکا سياست تسهيل پولي به اجرا گذاشته است که به موجب آن، دارايي هاي مالي يعني اوراق قرضه و سهامي که در دست مردم و شرکت هاست بازخريد مي کند. اين نهاد در چارچوب همين سياست با بازخريد اوراق قرضه و سهام در اختيار مردم و شرکت ها، هر ماه حدود 85 ميليارد دلار نقدينگي به نظام مالي و بدنه اقتصاد اين کشور تزريق مي کند. مسئولان اين بانک از بيم تاثيرات منفي توقف اين سياست بر اقتصاد آمريکا ،تاکنون اجراي آن را متوقف نکرده اند.
برچسب ها: کاهش ، بازار ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار