دبیر شواری آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه هنوز خدمات در سطوح مختلف برای حوزه های بهداشتی ، درمانی و آموزشی و مردم جانیفتاده است گفت:این یک نیاز واقعی بوده و در برنامه چشم انداز عمده فعالیتها را بروی بهداشت و پیشگیری تعریف کردیم.

دکتر اکبر فاضل در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ؛با اشاره به مطلب فوق بیان داشت:طبق برنامه ریزی های انجام شده گروهی باید وظیفه بهداشت و پیشگیری را در خصوص سلامت دهان و دندان مردم برعهده بگیرند که این مهم بردوش کاردان بهداشت دهان است. 

وی افزود:کاردان بهداشت دهان صرفا باید کار بهداشتی و پیشگیری را انجام دهد اما متاسفانه زمانی که عداه ای به عنوان کاردان بهداشت دهان وارد فعالیت می شوند بعدمدتی انتظار دارند به بهداشت کار دهان و دندان تبدیل شده و در نهایت وارد حیطه دندانپزشکی شوند. 

رئیس سابق دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه با بیان اینکه این کار ما را از اهداف خود که کاهش DMF در کشور است بازداشته و مسوولان امر و حوزه های مختلف وزارت بهداشت باید به این امر توجه داشته باشند.

وی خاطرنشان ساخت :باید آموزش و فرهنگسازی های لازم در خصوص پیشگیری صورت گیرد تا درنهایت میزان پرداختها در خصوص خدمات درمانی به حداقل برسد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.