سردبير ارشد خبرگزاري آسوشيتد پرس از دولت آمريکا بعلت رسوايي شنود تلفني بدست آژانس امنيت ملي آمريکا از اين شبکه خبري انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ مايکل اورسکس گفت شنود پنهاني مکالمات تلفني خبرنگاران و سردبيران اين شبکه که به مدت دوماه ادامه يافت وي را شگفت زده کرد.
 
وي افزود « از اين اقدام دولت کاملا تعجب کرديم و شگفت زده شديم. مي دانستيم دولت برخي از اخبار ما را رصد مي کند اما از اينکه بدون اطلاع مکالمات تلفني ما ضبط شد به شدت متعجب شديم. به نظر ما اين اقدام حتي مغاير با قوانين دولت است. پس از تحقيقات وقتي هم به گستردگي اين اقدام پي برديم ، و اينکه چه ميزان از گفتگوها شنود شده است ، بيشتر احساس انزجار کرديم. »

وي که به مدت چهل سال در اين کار سابقه دارد همچنين ادامه داد « قبلا هم با مواردي از قبيل نشت اطلاعات و اخبار برخورد داشتم اما هرگز به نشت اخبار و اطلاعات به اين گستردگي برخورد نداشتم.

گزارشها حاکي از آن است که دولت آمريکا بطور پنهاني فعاليت خبرگزاري آسوشيتد پرس را تحت نظر داشت. با اين حال اين خبرگزاري ادعا کرد دولت تنها بيست ارتباط تلفني مربوط به چهار دفتر خبري اين شبکه از جمله دفتر آسوشيتد پرس در واشنگتن را شنود مي کرد در حاليکه تنها شش روزنامه نگار و سردبير در تهيه خبر مشارکت داشتند. 

وي در پايان گفت شمار زيادي از منابع خبري ما از گفتگو و تهيه خبر براي شبکه واهمه دارند.
وي افزود« ما نماينده مردم هستيم و بايد بر فعاليت دولت نظارت کنيم  بنابراين ، تعجبي هم ندارد که دولت بخواهد اين کار را براي ما سخت کند.»
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار