مدیر اداره کل فرهنگی شهرداری از اجرای هر روزه تعزیه خوانی در یازدهمین نمایشگاه عطر سیب در بوستان ولایت خبر داد.

عباداله رمضانی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشریح این خبر با بیان بر پایی این نمایشگاه به مناسبت تجهیز تکایا و هیات مذهبی در آستانه ماه محرم اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن آستانه محرم و ایام سوگواری حضرت ابا عبدااله الحسین مراسم سنتی آیینی تعزیه خوانی توسط اعضای انجمن تعزیه ایرانیان هر روز از ساعت 14: 30 الی 16 اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای این مراسم توسط گروهی از هنرمندان مطرح کشور افزود: اجرای این مراسم با ذوق هنری و حس و حال حسینی سبب ایجاد شور و حالی در میان بازدید کنندگان خواهد شد.

مدیر اداره کل اجتماعی شهرداری تهران موضوعاتی نظیر شاه چراغ، حضرت مسلم، طفلان مسلم، حر بن ریاحی، حضرت علی اکبر( ع) ، حضرت قاسم( ع) ، وهب نصرانی، ابوالفضل العباس( ع) ، شهادت امام حسین( ع) و وفات حضرت رقیه( س) را از جمله عناوین اجرایی در این مراسم دانست و گفت: برگزاری این مراسم آیینی به منظور استحکام بنیه های مکتب اسلام بوده و سبب آشنایی بیشتر شهروندان با وقایع عاشورا و احیاء خاطرات عاشورایی و شهداء کربلا خواهد شد.

رمضانی در ادامه بیان داشت: با بیان اینکه پیام قیام سید الشهدا منحصر به زمان نبوده و ابدی و جاوید است تاکید کرد: هدف از اجرای مراسم تعزیه اشاعه فرهنگ اسلامی و زنده نگه داشتن آن است .

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر برگزاری تعزیه پخش زیارت عاشورا، اجرای زنده اذان، شعر خوانی عاشورایی، پخش و اجرای روضه قدیمی و نمایشنامه خوانی با موضوع عاشورا، نقالی ، پرده خوانی و اجرای آیین عزاداری از جمله برنامه های فرهنگی است که روزانه در نمایشگاه برگزار می شود.

گفتنی است این نمایشگاه جهت عرضه اقلام فرهنگی و مصرفی هیات ، تکایا، مساجد  و نیز شهروندان با 20 درصد تخفیف از 4 لغایت 13 آبان در بوستان ولایت بر پاست./ف
برچسب ها: تعزیه ، رمضانی ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار