برداشت ذرت از زمين هاي کشاورزي خوزستان آغاز شد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،معاون بهبود توليدات کشاورزي سازمان جهاد کشاورزي خوزستان با بيان اينکه امسال 119هزار و 240هکتار از اراضي کشاورزي استان خوزستان زيرکشت محصول ذرت قرار گرفت گفت :  از اين ميزان ،  105هزار و 240هکتار زير کشت ذرت دانه اي و 14هزار هکتار از اراضي کشاورزي زيرکشت ذرت علوفه اي قرار گرفت . 

قاسمي نژاد با اشاره به اينکه  بيشتر اراضي زيرکشت ذرت خوزستان در مناطق دزفول ، انديمشک ، شوشتر ، بهبهان ، شوش و اهواز متمرکز مي باشد افزود :  متوسط برداشت ذرت در خوزستان حدود 10تن در هکتار است و دولت همچون روال سالهاي گذشته ذرت را به صورت تضميني از کشاورزان خوزستاني خريداري مي کند.

وي با بيان اينکه  به منظور جلوگيري از خسارت علف هاي هرز به مزارع ذرت ، عمليات مبارزه شيميايي و مکانيکي با علف هاي هرز در سطح 92هزار و 63 هکتار انجام شد افزود :‌ به منظور اجراي بهتر کنترل علف هاي هرز در مزارع ذرت و اجراي تناوب شيميايي ، علف کش هاي جديد و کم مصرف در اختيار  کشاورزان قرار گرفته است که علاوه بر پيشگيري از بروز پديده مقاومت در برخي علف هاي هرز ، از آلودگي بيشتر محيط زيست به باقي مانده هاي سموم علف کش جلوگيري به عمل آمد.

پارسال  هزار تن ذرت دانه اي و 720 هزار تن ذرت علوفه اي از بيش از 116 هزار هکتار از مزارع کشاورزي استان برداشت شد.

استان خوزستان با يک ميليون  و200 هزار هکتار اراضي زيرکشت و توليد سالانه بيش از  2 ميليون تن محصولات زراعي و باغي رتبه نخست را در کشور داراست.
انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، ذرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار