نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون امنیت ملی مجلس حادثه تروریستی سراوان را پیگیری می کند و در روزهای آینده نتیجه بررسی ها و تحقیقات درباره ابعاد جدیدی از این حادثه را به اطلاع مردم می رساند.

منصور حقیقت پور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: جلسه مفصلی را در کمیسیون امنیت ملی مجلس با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی منطقه برگزار کردیم و حادثه اخیر سراوان مورد کنکاش و پیگیری جدی قرار گرفت.

وی گفت: در این جلسه بحث های مفصلی درباره ابعاد حادثه و تلاش تروریست ها برای ضربه زدن به امنیت مرزهای کشور مطرح شد و ما این حق را برای خود محفوظ نگه داشتیم که تا عمق پاکستان باید تروریست ها تعقیب شده و به سزای اعمالشان برسند.

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: ما از کشور پاکستان انتظار داریم با دستگیری و تنبیه به موقع این تروریست ها اجازه تکرار چنین حوادث تلخی را ندهد و به ثبات امنیت مرزی بیشتر کمک کند.

حقیقت پور در واکنش به اظهارات فرمانده نیروی انتظامی درباره ناکافی بودن اعتبارات انسداد مرزی و همراهی نکردن دولت و مجلس در این زمینه گفت: این دلیلی بر اعمال تروریستی و خرابکارانه مرزی نیست چرا که انتظار می رود مرزبانی و ناجا با دقت نظر بیشتر و در نظر گرفتن شرایط منطقه مراقبت های خود را انجام دهند.

وی تاکید کرد: مجلس و دولت در سال‌های اخیر به رغم محدودیت منابع اعتباری، بودجه مناسبی را برای انسداد مرزی اعم از دیوارکشی، سنگرسازی و سیم خاردار و ایجاد موانع الکترونیکی اختصاص داده که امیدواریم در سال های آینده این منابع بیشتر شود.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: از هزار و 200 کیلیومتر مرز مشترک در شرق کشورتاکنون انسداد بیش از 700 کیلومتر اجرایی و عملیاتی شده است.

حقیقت پور گفت: وظیفه ماست تا کمربند ایمنی کشورمان را محکم ببندیم و اجازه کوچکترین تحرک را به دشمن ندهیم.

وی افزود: این برای ما موفقیت است که تروریست های اجیرشده آمریکا و صهیونیست امروز در منطقه صفر مرزی با نیروهای ما درگیر می شوند در حالی که پیش از این منطقه نفوذ آنها زاهدان و شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان بوده است/س.

برچسب ها: اردبیل ، نتیجه ، حادثه ، سراوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.