عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه امروزه ايران حياط خلوت آمريکا نيست، گفت: ملت ما بويژه نسل جوان کشور اين وقايع عظيم را فراموش نکنند و 13 آباني پرشکوه‌تر از گذشته رقم بزنند.

"آیت‌الله محمدتقي واعظی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فرارسیدن دهه مبارزه با استکبار و لزوم سردادن شعار "مرگ بر آمریکا" در روز 13 آبان اظهار داشت: زمان استعمار ايران توسط آمريکا، تلاش‌های "امام خميني (رضوان‌الله) "ایران" را از آمریکا گرفت.
 
وي با بيان اينکه امام‌خميني(ره) ايران را به ايراني داد، اضافه کرد: پيروزي انقلاب اسلامي آغاز حرکتي بزرگ بود که انتهاي آن مشخص و روشن است.
 
آيت‌الله واعظي با اشاره به مصاحبه "محمدرضا پهلوي" شاه مخلوع ايران پس از فرار به مصر که گفته بود "به عنوان رئيس ايران بدون اجازه آمريکا حق بازگرداندن يک بالگرد در ايران را نداشتم"، تصريح کرد: اين نشان مي‌دهد که واقعيت آن زمان ايران آمريکا بود، کشوري که نمي‌خواست به راحتي لقمه چربي چون ايران را از دست بدهد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به حوادث 11 سپتامبر و انفجار برج‌هاي دوقلوی تجارت جهانی ادامه داد: در آن زمان دولت آمريکا براي پيداکردن عوامل ترور، جايزه‌اي به ارزش ميلياردها دلار اختصاص داد، چراکه حيثيت امنيتي آمريکا خدشه‌دار شده بود و حالا پس از گذشت سي‌و اندي سال از پیروزی انقلاب اسلامي، ميلياردها دلار برای راه‌انداختن جنگ نرم و ديگر کارهاي فرهنگي براي براندازي نظام ما تلاش مي‌کنند.
 
وي همچنین با اشاره به جمله "نلسون ماندلا" رهبر آزادي‌خواه آفريقاي جنوبي پس از رهايي از زندان مبني بر اينکه "ممکن است از ظلم‌هايي که بر ما شد بگذريم، اما آن‌ها را فراموش نمي‌کنيم"، تصريح کرد: همانگونه که حوادث 28 مرداد و 22 بهمن، از يادها پاک نمي‌شود، "يوم‌اله 13 آبان" نيز نبايد فراموش شود.
 
 آيت‌الله واعظي با بيان اينکه افتخارات عظيم ايران اسلامي نبايد فراموش شود، گفت: زمان جنگ ميان مسلمانان و رژيم غاصب صهيونيستي ايران حياط خلوت آمريکا بود، بنابراين ملت ما بويژه نسل جوان کشور اين وقايع عظيم را فراموش نکنند و 13 آباني پرشکوه‌تر از گذشته رقم بزنند.
 
 عضو مجلس خبرگان رهبري در پایان با بيان اينکه امروزه کشور در شرايط متفاوت‌تري نسبت به گذشته قرار دارد، خاطرنشان کرد: همان‌طور که "رهبر معظم انقلاب" دولت يازدهم را حمایت و همراهي کرده‌اند، ما نيز بايد اين دولت را همراهي کرده و در مسير ديپلماتيک جديد، حفره‌اي در مسير اين دولت ايجاد نکنيم.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار