مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان از برداشت 9 هزار و 800 تن عدس از مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،علی علیمحمدی در گفتگو با خبرنگاران افزود: ورزقان با دارا بودن 12 هزار و 300 هکتار سطح زیر کشت عدس و با تولید 9 هزار و 840 تن محصول، عملکردی معادل 800 کیلوگرم در هکتار، رتبه نخست تولید عدس در استان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه ورزقان 39.33 درصد سطح زیر کشت عدس استان را در اختیار دارد، افزود: برای بهبود عملکرد تولید این محصول در واحد سطح، اقدام به بررسی سازگاری انواع ارقام اصلاح شده برای کشت در اراضی این شهرستان و انتخاب رقم 6037 با متوسط عملکرد 835 کیلوگرم در هکتار که در سال 1390 از طریق موسسه تحقیقات دیم کشور تامین شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورزقان ادامه داد: اجرای کشت مکانیزه با بکارگیری خطی کارهای عمیق‌کار و مبارزه با علف‌های هرز عملکرد متوسط شهرستان از 700 به 800 کیلوگرم در هکتار ارتقاء یافته است.

علیمحمدی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده برای فرآوری این محصول و راه‌اندازی صنایع تبدیلی، مجوز ایجاد 2 واحد صنعتی برای بسته‌بندی عدس صادر شده که در شهرک صنعتی ورزقان با اختصاص تسهیلات دولتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث خواهد شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورزقان گفت: رقم جدید اصلاح شده عدس، علاوه بر افزایش عملکرد تولید در هکتار از نظر کیفی نیز ارزش بالایی داشته و با 25 درصد پروتئین و زودپز بودن از بازارپسندی بالایی برخوردار است./س

برچسب ها: برداشت ، عدس ، مزارع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.