اگر یارانه ها درست و هدفمند توزیع شود از آن مسیر رقم قابل توجهی به بخش "درمان" خواهد آمد و یکبار برای همیشه مسئله درمان در کشور حل می شود.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ حاضر در محل دکتر قاضی  زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در جمع خبرنگاران گفت: بخشی که مربوط به غیر واقعی بودن تعرفه ها  است باید اصلاح شود و در این  خصوص نیز کوتاه نمی آییم و معتقدیم که حق جامعه پزشکی است ولی نباید پزشکان از این موضوع سوء استفاده نمایند و بی توجه به شرایط کشور و مردم محدودیتی قائل نشوند آنها  باید  قوانینی که نظام پزشکی مشخص کرده رعایت کنند و در صورت عدم  رعایت با آنها برخورد می شوند و کلید حل این موضوع  داشتن بیمه مطمئن توانمند و فراگیر است بیمه کنونی ناتوان است .

وی با بیان اینکه  تعیین تعرفه ها بستگی به  مصوبه مجلس دارد  تصریح کرد: مجلس باید قبول کند و به مجموعه بهداشت و درمان خون تمیز و قابل توجه تزریق کند این امر رابطه مالی بین پزشک و بیمار را به حداقل می رساند ، طی سالهای گذشته  نان گران شد ولی خدمات پزشکی تغییر  نکرده است مجلس و دولت به مسائل سلامت توجه دارند و امید بدون سلامتی میسر نخواهد بود.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به کسری بودجه بیمارستان های دولتی و دانشگاهی اظهار کرد:  ما در بخش عمرانی توانستیم کمتر از 7 درصد  اعتبار در اختیار داشته باشیم که هر ماه  یک درصد اعتبار عمرانی در اختیار ما قرار می گیرد اگر امسال را پشت سر بگذاریم امیدواریم سال آینده گشایشی در این زمینه پیش بیایید.

وزیر بهداشت ادامه داد: اگر یارانه ها درست و هدفمند توزیع شود از این مسیر رقم قابل توجهی به بخش درمان خواهد و یکبار برای همیشه مسئله درمان را در کشور حل می کنیم این امر نیاز به عزم جدی دارد اگر این اتفاق نیافتد برای تغییر ساختار کاری از دست ما نیز برنخواهد آمد.
 
وی خاطرنشان کرد: نیازمند یک سازمان بیمه قوی و یکپارچه هستیم اگر رقم های بیمه ای در اختیار یک سازمان قرار گیرد بیمارستان های دولتی از وضعیت ورشکستی خارج شده و سودآوری می شوند باید بخش خصوصی در امر درمان حضور یابد و بیمه هایی را نیز برای نقاط دور دست داشته باشیم./ع2

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار