مسئول بسیج دانشجویی استان تهران با اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه‌های تهراندر روز 13 آبان از محل دانشگاه امیرکبیر تا لانه جاسوسی تجمع می‌کنند، گفت: در این تجمع ،دانشجویان انزجار و نفرت خود را از مستکبرین اعلام کرده و همچنین استکبار و جنایات آمریکا در کشورهای اسلامی مخصوصأ ایران محکوم می‌کنند.

"مجتبی باستان" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه یکی از وظایف بسیجی در دانشگاه‌ها نقد و روشنگری است، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های بسیج دانشجویی در یوم‌الله سیزده آبان نقد و شفاف‌سازی جنایات آمریکا برای دانشجویان است.

وی تأکید کرد: دانشجویان به عنوان چشم بیدار جامعه باید همواره مسائل داخلی و بین‌المللی را رصد کنند و با مطالعه در حوزه‌های مختلف بر تمامی تحولات روز اشراف داشته باشند.

مسئول بسیج دانشجویی استان تهران با اشاره به اینکه دانشجویان قشر مرجع جامعه هستند، تصریح کرد: عموم اقشار جامعه برای اطلاع از تحولات مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به دانشجویان بسیجی رجوع می‌کنند.

باستان با تأکید بر اینکه دانشجویان از زمان تأسیس دانشگاه در ایران، استکبارستیزی را تا به امروز دنبال کرده‌اند، گفت: دانشجویان باید روحیه استکبار ستیزی را در خود تقویت کرده و ردپای استکبار را بخصوص در صد سال اخیر شناخته و تحلیل کنند.

وی افزود: دانشجویان باید با استفاده از راهکارهای سیاسی، جنایت‌های آمریکا را در تمامی مسائل برای جامعه دانشگاهی و عموم اقشار تبیین کنند.

مسئول بسیج دانشجویی استان تهران یکی از برنامه‌های بسیج را تشکیل جلسه شورای تبیین مواضع برای صدور بیانیه عنوان کرد و اظهارداشت: محتوای بیانیه‌ 13 آبان با محتوای اقدامات استکبار مخصوصا دخالت کشورهای غربی و جنایات آمریکا نسبت به ایران تنظیم شده و برای تبیین به رسانه‌ها ارائه می‌شود.

باستان اضافه کرد: 40 کاریکاتور با موضوع استکبارستیزی در اندازه برگه‌های A3 دسته‌بندی شده و به دانشگاه‌ها ارائه می‌شود تا نمایشگاه‌های تابلو تصویر برپا کنند.

وی یکی از مهم‌ترین اقدامات بسیج دانشجویی در یوم‌الله 13  آبان را شرکت باشکوه دانشجویان در راهپیمایی دانست و مطرح کرد: به دانشگاه‌های شهرستان‌های استان تهران برنامه‌هایی ارائه شده که با هویت و پلاکاردهای مستقل در مراسم 13 آبان شرکت کنند.

مسئول بسیج دانشجویی استان تهران با اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه‌های تهران از محل دانشگاه امیرکبیر تا لانه جاسوسی تجمع می‌کنند، گفت: در این تجمع دانشجویان انزجار و نفرت خود را از مستکبرین اعلام کرده و همچنین استکبار و جنایات آمریکا در کشورهای اسلامی خصوصا ایران محکوم می‌کنند.

باستان همچنین برگزاری مسابقات و نمایشگاه‌ها را یکی دیگر از اقدامات بسیج در یوم الله سیزده آبان مطرح کرد و افزود: برخی از دانشگاه‌ها از برگزاری محافل ادبی و شب شعر با موضوع استکبارستیزی در سال‌روز تسخیر لانه جاسوسی اطلاع داده‌اند. 

وی خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی قصد دارد تا با برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و نشست‌های سیاسی _ فرهنگی سهم بسزایی در ایجاد روحیه استکبار ستیزی ایفا کند.  
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار