با توجه به اینکه کشور ما مهد پرورش داروهاي گیاهی زیادی می باشد اما فرهنگسازی ضعیف در خصوص مصرف این نوع داروها باعث ترغیب مردم به مصرف داروهای شیمیایی شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ همایش طلای سبز امروز با هدف شناساندن ظرفیت های کشور در زمینه داروهای گیاهی در سالن همایش های بین المللی شهید بهشتی برگزار شد که در حاشیه این همایش با چندی از پزشکان در خصوص میزان آشنایی آنها با داروهای گیاهی و نظران در خصوص میزان اثر بخشی آنها به گفتگو  پرداختیم.
 
دکتر حسین ارزنده متخصص داخلی در پاسخ  به اینکه نظر شما در خصوص میزان  اثر بخشی داروهای شیمیایی و گیاهی چیست گفت: طب سنتی از زمان بوعلی سینا و افراد  مهم تاریخ ایران بوده و بسیار موثر و اثر گذار تر است که به تازگی این طب در میان پزشکان رایج شده و پزشکان می توانند با طب طبیعی و سنتی بیماری های غیر واگیر صعب العلاج مانند سرماخوردگی و سینوزیت را درمان کنند.
 
وی افزود: با مصرف داروهای طبیعی و سنتی انرژی از بین رفته  بدن به سرعت باز خواهد گشت و از بیماری های قابل درمان نیز جلوگیری و پیشگیری می کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: تقریبا آمار نشان داده در هر 8 دقیقه 1 فرد به علت بیماری سرطان جان فرد را از دست می دهد و در هر 5 دقیقه  1 زن جان  خود را به علت بیماری سرطان نیز از دست می دهد.
 
 پس در وهله اول از داروهای طبیعی و سنتی استفاده شود  اگر جواب نداد از داروهای شیمیایی استفاده شود.
  
 
داروهایی شیمایی خواهان داروهای طبیعی را قبضه کرده
 
یکی از داروسازان حاضر در محل افزود: ساختن داروهای شیمیایی خیلی سخت تر از ساخت داروهای طبیعی و سنتی است اما متقاضیان داروهای شیمایی بیشتر از داروهای طبیعی و سنتی است زیرا اثر گذرای آن سریعتر است و با وجود کم طاقتی بیماران افراد بیمار داروهای شیمایی را نسبت به داروهای طبیعی و سنتی ترجیح می دهند.
 
خطرناک و مضر اما با بهبودی سریع

یک پزشک تغذیه در ادامه اذعان داشت: داروهای شیمایی اثرگذاری سریعتری به نسبت گیاهان دارویی دارند اما داروهای گیاهی مفیدتر از داروهای شیمایی خطرناک هستند با داروهای گیاهی می توان بسیاری را پیشگیری و حتی جلوگیری کرد اما بیماری های صعب العلاج باید با داروها و مواد شیمیایی درمان شود و داروهای گیاهی در این بیماری ها بی اثر هستند./ع2

انتهاي پيام/


برچسب ها: دارو ، گیاه ، شیمیایی ، سنتی ، طلا ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار